Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bostream och brandvägg?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-07-10 19:19

Har installerat Bostream istream, funkar fint. Köpte därför en enkel brandvägg (D-Link 804HV, efter goda betyg i diverse tidningar). Efter att jag klonat MAC-adressen så lyser kabelmodemet fint, men brandväggen vill inte få något IP-nummer.

Inget fel på hårdvaran, sitter just nu bakom maskinen på ett Chellonätverk - var bara att starta maskinen...

Någon som fått brandvägg/router att funka?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-07-11 00:03

Använder inte IStream PPPoE ? Dvs. den "ringer upp" förbindelsen?
Då måste du ju sköta uppringinen från din klient maskin.

Nåt i den stilen.

Vad har du för modem från bostream? Har för mig att vissa av deras istream-modem sköter uppringingen och att de även har inbyggd firewall...

mvh
b0bben

PS:
Ring till deras kundtjänst, de kan nog hjälpa dig.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-11 13:14

Jag har en Netgear-router som sköter PPPoE-inloggningen. Tror de flesta "bredbandsroutrar" har den funktionen. (Har också iStream och kör med ett gammalt Nokia-ADSLmodem som routern är kopplad till.)

• Medlem
  • 2004-07-11 15:18

Misstänker att det är PPoE, hann inte testa. Var för sent på dagen att ringa kundtjänst. Skälet till varför jag vill ha en separat brandvägg är att det ligger mycket värdefull info på maskinen, kommer att fortsätta med ZoneAlarm också (japp, w2k-maskin).

Men någon som vet bra ställen på nätet om hur man konfigar vpn? Inte det lättaste har jag upptäckt.

1
Bevaka tråden