Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Av någon anledning så verkar Safari (och även Camino) ha problem med att visa många animerade gif:ar samtidigt. I Safari 1.0 så animerades ju bara en av gif:arna om man hade många likadana på samma sida. Det är ju visserligen fixat i 1.2 men de suger sanslöst mycket CPU-kraft. Det känns inte rimligt att man knappt kan skriva i en textruta bara för att det finns tjugotalet animerade gif:ar bredvid (specifikt tänker jag på när man skriver nya inlägg på www.sporthoj.com). Testade detta på en PC (1,6 Ghz P4 med SDR-SDRAM) med Firefox och där låg cpuanvändningen på c:a 1-2% medans det med Camino eller Safari på min rev.A PB 12" tar precis all tillgänglig CPU-kraft.
-edit- funkar som det ska med Firefox och Opera. Tyvärr inga webläsare jag vill använda annars.
Jag skulle gissa att det är en bug i Safari. Har samma problemet själv. Svinirriterande då man ska skriva på webforum som har en massa animerande smileys på sidan av där man skriver
Jag skulle gissa att det är en bug i Safari. Har samma problemet själv. Svinirriterande då man ska skriva på webforum som har en massa animerande smileys på sidan av där man skriver
Det som är skumt är ju att även Camino (Mozillabaserat) även har den här buggen. Kan det möjligen vara en Cocoa-relaterad bugg? Firefox använder ju inte Cocoa alls vad jag vet och har inte heller den buggen.