Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jaja...snygg stöld i alla fall

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-07-11 09:48

Som vanligt kommer man inte ända fram designmässigt, även om man lyckades snatta det mesta.

Asus W1

• Medlem
  • 2004-07-11 11:28

W1 har trotts allt en del saker jag saknar hos Powerbooken.

1 x Infrared port support SIR-115.2Kbps IrDA V1.1
1 x Video & Audio in Jack
1 x SPDIF combo jack
1 x mini RF connector (subject to different models)
1 x SD/MMC/MS/MS Pro

• Medlem
  • Åstorp
  • 2004-07-11 11:51
Ursprungligen av Schuckert:

Som vanligt kommer man inte ända fram designmässigt, även om man lyckades snatta det mesta.

Vadå "kommer inte ända fram designmässigt"?
Jag tycker det ser hur bra ut som helst.

Apple gör fräscha prylar men de har också gjort de fulaste som t.ex. den första ibooken (dasslocket). Både den första iMacen och eMacen var och är inga vackra skapelser direkt. Apple förstår inte heller vilka grejer som skall stanna kvar på idéstadiet som t.ex. puck-musen. Det gamla fina extended tangentbordet som är det bästa Apple gjort offrade dom för snyggare T-bord - WHY

Ursprungligen av Pidda:

Vadå "kommer inte ända fram designmässigt"?
Jag tycker det ser hur bra ut som helst.

Apple gör fräscha prylar men de har också gjort de fulaste som t.ex. den första ibooken (dasslocket). Både den första iMacen och eMacen var och är inga vackra skapelser direkt. Apple förstår inte heller vilka grejer som skall stanna kvar på idéstadiet som t.ex. puck-musen. Det gamla fina extended tangentbordet som är det bästa Apple gjort offrade dom för snyggare T-bord - WHY

Design är helt klart subjektivt, själv tycker jag dasslocket är en av de läckraste bärbara. Skulle inte tveka en sekund om de fanns med aktuell maskinvara. Gillar dessutom även orginal iMacen (och eMacen). Speciellt flowerpower varianten. Men som sagt, alla tycker vi olika om design...

Puck-musen måste väl rent ergonomisk va en riktigt korkad idè !

• Medlem
  • Åstorp
  • 2004-07-11 12:35
Ursprungligen av sventa46:

Puck-musen måste väl rent ergonomisk va en riktigt korkad idè !

Ja, helt klart. Att mac-användare ingår i världens största klubb för inbördes beundran hjälpte inte när Apple släppte den dumma musen. Ingen tyckte om den.

Jag vet inte om G5:an är så speciellt snygg den heller. Det är ju bara ett plåtskal med hål i (som iofs ger ett lyxigare intryck än plast). Att Apple placerat USB och FW kontakter på framsidan är ju inget som gör den snyggare. Men det är extremt smidigt!

Kommer ni ihåg den tiden då alla knappar var på baksidan av datorn. Till och med on/off-knappen, helkorkat

• Oregistrerad
  • 2004-07-11 13:01

Personligen tycker jag att VAIO lyckats väldigt bra med sina bärbara, påminner lite om Wallstreet-modellerna som jag tycker varit Apple's klart snyggaste. Saknar verkligen min gamla...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-11 13:09

Originalet är snyggast.

• Oregistrerad
  • 2004-07-11 13:26

Använder puckmusen just nu, har alltid gillat den... Ligger fint i handen. Kör iofs OS 9 också, som jag också alltid har gillat. Ni som säger att OS X 10.3 rullar lika bra på äldre maskiner (t ex G4/350 som jag kör nu) pratar goja. OS 9 är enormt mycket rappare.

Jag tycker också vissa Apple-prylar är fula. Exempelvis G5:an som är vulgostor. Är heller inte övertygad av nya Powerbook-seriens design eller iBookarnas nuvarande plastighet. Emac är ganska icke-läcker den med. Första iMac är helt klart den snyggaste Macen Apple gjort - ihop med SE/30!

PC-laptoparna som visats i denna tråd är inte alls oävna. Vaio har jag gluttat på, den har en helt fantastisk skärm.

• Medlem
  • Nässjö
  • 2004-07-11 14:31
Ursprungligen av PF:

Använder puckmusen just nu, har alltid gillat den... Ligger fint i handen. Kör iofs OS 9 också, som jag också alltid har gillat. Ni som säger att OS X 10.3 rullar lika bra på äldre maskiner (t ex G4/350 som jag kör nu) pratar goja. OS 9 är enormt mycket rappare.

Om 10.3 vore lika snabb på äldre maskiner skulle Apple inte fått sålt så många Macar.

• Oregistrerad
  • 2004-07-11 13:45

Kan bara hålla med om skärmen på senaste Vaion, kollade lite snabbt bara men den verkar helt fantastisk! Snurrar ganska fett med P-Booksen.

• Oregistrerad
  • 2004-07-11 13:51

Mmm. Kollade du också på den som stod på Siba Kungsgatan ellä?

• Oregistrerad
  • 2004-07-11 13:52

Om Sony fixar ett eget OS till Vaio (som ryktades i senaste MacWorld) kan den ju bli en killer... typ Linux-baserat men med Sonys egen look eller så.

• Medlem
  • 2004-07-11 15:38
Ursprungligen av PF:

Om Sony fixar ett eget OS till Vaio (som ryktades i senaste MacWorld) kan den ju bli en killer... typ Linux-baserat men med Sonys egen look eller så.

På vilket sätt blir den en killer med ett eget OS? För geek;arna kanske men det är ju en försvinnande liten marknad på det stora hela.

• Oregistrerad
  • 2004-07-11 15:43
Ursprungligen av Ola Lidén:

På vilket sätt blir den en killer med ett eget OS? För geek;arna kanske men det är ju en försvinnande liten marknad på det stora hela.

Som Apple?

• Medlem
  • 2004-07-11 15:43
Ursprungligen av PF:

jag har aldrig varit med om att sony har programmerat något bra.
kommer ihåg min gamla NetMD. MD'n var fin som fan, men OpenMG som man måste använda för att föra över musik från datorn var och är nog fortfarande det sämsta program jag någonsin använt. sen så skall vi inte ens tala om hur fult det är.. men det kanske bara är jag som tycker det?

• Oregistrerad
  • 2004-07-11 15:46

Tänkte också så, ja...

Den väger ju lika mycket som Apples 17"... Snygg och säkert bra, men lite väl tung.

/Stefan

• Oregistrerad
  • 2004-07-11 16:57

2 st G5:or, en i varje hand, och så en eMac på ryggen... det är nog lite otympligt... om man inte ska gå längre än 4-5 km.

/ Gammal amfibiesoldat

1
Bevaka tråden