Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod Mini har släppts?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-07-11 14:28

Har inte kollat på det förut men den finns i reklamen här på 99mac och på Apple store sverige verkar den säljas?

Ja den har släppts

• Oregistrerad
  • 2004-07-11 14:31

Okej, förlåt. Jag missade helt den andra tråden.

• Oregistrerad
  • 2004-07-11 14:32

Jag förstår inte riktigt vad som är ruschen kring denna produkt bara... den rymmer ju mindre än en tredjedel av "minsta vanliga". Priset är inte skalenligt med det... den är läcker, you say... men vanliga iPod är ju också nice. Mini borde fått ett ännu mindre pris helt enkelt.

• Oregistrerad
  • 2004-07-11 14:47
Ursprungligen av PF:

Jag förstår inte riktigt vad som är ruschen kring denna produkt bara... den rymmer ju mindre än en tredjedel av "minsta vanliga". Priset är inte skalenligt med det... den är läcker, you say... men vanliga iPod är ju också nice. Mini borde fått ett ännu mindre pris helt enkelt.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=28910
Ska vi ta upp en massa exempel? iPod mini är inte dyr.

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-07-11 14:38

Haha PF, du är verkligen mer opossitiv än possitiv när det gäller Apple.

Varför köpa en Mustang när det finns Ford Focus, mycket dyrare och drar massor mer.

En av de mest avgörande faktorerna på en bärbar musikspelare måste väl ändå vara att den ska vara så lätt som möjligt att bära med sig? Skillnaden i storlek mot originalmodellen är ju rätt avgörande.

• Oregistrerad
  • 2004-07-11 15:06

Ok, ok, ok... det är som att svära i kyrkan...

• Medlem
  • 2004-07-11 15:34
Ursprungligen av PF:

Ok, ok, ok... det är som att svära i kyrkan...

Det är väl bara att inse att iPod mini och vanliga iPod har olika användningsområden/riktar sig till olika målgrupper. Själv har jag inte alls varit intresserad av gamla iPod då den är för stor imho (dvs, yttre fysiska dimensioner). Jag har heller inte behov av att använda iPoden som en portabel hårddisk. Då minin dessutom är billigare så är den perfekt för mig.

Sen är det ju absurt att hävda att iPod mini ska vara ännu billigare eftersom den är så liten. Det är ju som att påstå att en laptop borde vara billigare än en stationär eftersom den är mindre. Eller att en lite mobiltelefon borde vara billigare än en stor etc etc.

• Oregistrerad
  • 2004-07-11 15:45

Kom igen nu, prisskillnaden är 500:-... och då får man nästan 4 ggr så mycket lagringsutrymme... olika målgrupper? Nja. Det är ju knappast milsvid skillnad på produkterna. Absurt att jämföra med laptop vs stationär etc...

• Medlem
  • 2004-07-12 18:50
Ursprungligen av PF:

Kom igen nu, prisskillnaden är 500:-... och då får man nästan 4 ggr så mycket lagringsutrymme... olika målgrupper? Nja. Det är ju knappast milsvid skillnad på produkterna. Absurt att jämföra med laptop vs stationär etc...

Ja, olika målgrupper. Vissa, som du, vill hellre ha mycket utrymme på på disken och andra, som jag, vill ha en som tar minimalt med plats i fickan. Min något tillspetsade poäng ang. laptop vs. stationär är att miniatyriserade grejer oftast är dyrare, inget annat. Ledsen om du missförstod.

• Oregistrerad
  • 2004-07-11 18:42

Jag var in och klämde på en mini i applestore Las Vegas förra veckan och den är faktiskt grym. Man måste hålla den i handen för att uppskatta storleken och kvaliteten. Sedan hör det ju till saken att alla inte har så mycket musik, min 15gb ipod har aldrig varit mer än halvfull och av de låtar som ligger på den, lyssnar jag på ca 20% så en mini till mig skulle bara vara pratiskt egentligen.

• Oregistrerad
  • 2004-07-12 14:35
Ursprungligen av nukethenick:

Jag var in och klämde på en mini i applestore Las Vegas förra veckan och den är faktiskt grym. Man måste hålla den i handen för att uppskatta storleken och kvaliteten. Sedan hör det ju till saken att alla inte har så mycket musik, min 15gb ipod har aldrig varit mer än halvfull och av de låtar som ligger på den, lyssnar jag på ca 20% så en mini till mig skulle bara vara pratiskt egentligen.

klokt sagt. Skaffar man sig ett hus med en jättevind händer samma sak. Man samlar massor med saker man aldrig använder och efter 10 år, när man ska flytta, upptäcker att man inte ens visste fanns. Flexibilitet är bättre än gigg. Inspelning och fm-radio vort nåt. Samt att kunna nödförvara semesterbilder där. Då skulle jag köpa direkt. För det finns väl inte nu i mini?

Siba satsar hårt på iPod mini. Nedräkning på www.siba.se.

Ursprungligen av Ola Oscarsson:

Siba satsar hårt på iPod mini. Nedräkning på www.siba.se.

Kul! Bra att att apples produkter annonseras ut på det här viset.

/K

• Medlem
  • Älmhult
  • 2004-07-13 17:44
Ursprungligen av Kristofer G:

Kul! Bra att att apples produkter annonseras ut på det här viset.

/K

Samma tanke som jag fick + att jag blev förvånad att Apple 'äntligen' hittat en produkt som de vanliga elektronikförsäljarna vill ta in och dessutom annonsera stor med.

1
Bevaka tråden