Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kolla på DVD

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kanske en töntig fråga

Skulle kolla på en dvd film på min G5, men får inte igång den, hur gör man?

( kolla på film är som ni förstår inte mitt största intresse:)

F

  • Avstängd
  • International user
  • 2004-07-11 19:10

Tja, är det en riktig DVD-skiva så skall DVD spelaren i systemet starta automatiskt när du ploppar in den i burken.
/Mattias

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-11 19:27

Provat med VLC?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-07-11 21:18

I System Preferences finns CDs & DVDs där du kan ange vad som skall hända när du stoppar i en dvd film, standard är att dvd player startas. Kanske har du råkat ändra?

Annars kan du starta dvd player manuellt, ligger i Applications (Program) mappen.

Ursprungligen av hugg:

I System Preferences finns CDs & DVDs där du kan ange vad som skall hända när du stoppar i en dvd film, standard är att dvd player startas. Kanske har du råkat ändra?

Annars kan du starta dvd player manuellt, ligger i Applications (Program) mappen.

Tack, visste inte att det programmet fanns, försökte med iDVD. Programmet DVD var avkryssat, nu fungerar det

Tack
F

Ännu en följdfråga:

När jag skulle spela den första DVD kom det upp en ruta som sade att DVD spelaren var inställd på fel region, den var på reg 1 och skulle vara på reg. 2. Det var lätt att byta men det stod att man bara kunde byta 5 gånger. Om man byter till fel region den femte gången så kan man ju inte spela olika DVD i fortsättningen. Har jag fattat detta rätt eller går det att fixa ( Utan att nyinstallera systemet(: )

F

ja det går att fixa, sök lite på forumet så får du ett bra svar. Det är en ganska vanlig fråga...

Ursprungligen av Dr Jerkyll:

ja det går att fixa, sök lite på forumet så får du ett bra svar. Det är en ganska vanlig fråga...

Tack

F

1
Bevaka tråden