Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äntligen ska det införskaffas en mac

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

ja jag ska införskaffa mig en iBook 14" 1ghz dvs den som är på applestore nu och jag undrar var för minnen man ska ha, då jag ska köpa dessa på annat håll.

Vilken FSB vad för sorts minne osv har ju noll koll på mac nu för tiden då jag inte har tillgång till mac

Hej och välkommen till den ljusa sidan!

Så som jag kommer ihåg så är det PC2100, 266MHz du ska ha. Men du kan inte vara säker på att noname-minnen fungerar, det brukar krävas att minnet är testat, sk "original".

Sök runt lite i forumet för powerbook/ibook så du får nog ett lite säkrare svar, det är en ganska vanlig fråga.

• Medlem
  • Österåker
  • 2004-07-13 10:18

Kolla på www.macoteket.se, dom säljer minnen som funkar i macar!
Dom håller desutom ganska bra priser.

jag hade tänkt köpa minnena på t.ex datorbutiken eller komplett då dom har en skrivare och en AP som jag är intresserad av

går ju beställa från två håll iofs

Senast redigerat 2004-07-13 11:44
  • Oregistrerad
  • 2004-07-13 11:58

Du kan lika gärna köpa 333MHz. Då går det ännu snabbare.

det går väll inte snabbare än det interna minnet ?

borde kingston minnen funka i en iBook ?

• Medlem
  • Nacka
  • 2004-07-13 12:23

themos: Nej, det går inte snabbare bara för att det står så på minnena. Om du stoppar in 333MHz minnenn i en 266MHz-plats kommer de i bästa fall gå i 266MHz, och i värsta fall inte gå alls.

/arvid

• Medlem
  • Nacka
  • 2004-07-13 12:27

Kingston gör bra minnen, men om de inte är någon jättestor skillnad i pris skulle jag, för att vara 110% säker på att det skall fungera skulle, vända mig till inLife eller Macoteket. Om du köper från någon annan som inte säljer dem som "ibook-minnen" kan det eventuellt bli svårt att reklamera minnena om de inte fungerar i din iBook.

/arvid

så då köper jag minnena på annat håll helt enkelt
DDR SO-DIMM (266 MHz) 512 MB från macoteket
och detta från datorbutiken/komplett:

HP PSC 2410 (Printer, Scanner, Copymachine, Fax, Cardreader)
3Com Officeconnect 54Mbps Wireless 11g Accesspoint

är dessa kompatibla med mac tro?

rekommendera gärna andra produkter som dessa är bättre än ovan nämda och samma prisklass

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-07-13 12:44

Köp inte minnen från inwarehouse bara, senast jag gjorde det fick jag betala omkring en hundring i frakt, Macoteket tar bara några tior för att skicka hem kuvertet med minnet.

Ursprungligen av Peth:

Köp inte minnen från inwarehouse bara, senast jag gjorde det fick jag betala omkring en hundring i frakt, Macoteket tar bara några tior för att skicka hem kuvertet med minnet.

läs mitt inlägg lite försiktigare så står det att jag ska köpa det ifrån macoteket

inga tips då alltså har jag gjort bra val.

Tack för all info

Switching är oundviklig

1
Bevaka tråden