Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad motsvarar en PB15 1.5ghz inom PC?

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-07-15 16:21

Beställde en PB12 1.33ghz, 80gb 5200rpm med 256mb minne igår kväll. Hade tänkt köpa mer ramminne på macoteket eller nåt, vill egentligen ha 1gb till men det är så jävla dyrt så det blir nog 512mb till istället.

Ursprungligen av HAL9083:

Beställde en PB12 1.33ghz, 80gb 5200rpm med 256mb minne igår kväll. Hade tänkt köpa mer ramminne på macoteket eller nåt, vill egentligen ha 1gb till men det är så jävla dyrt så det blir nog 512mb till istället.

Grattis till din beställning och hoppas att du blir nöjd PowerBook ägare!

Välkommen till den ljusa sidan av datorvärlden!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-15 22:04
Ursprungligen av HAL9083:

Hupp, jag missade ditt inlägg. Bra köp! Jag tror nog att du blir mycket nöjd med den datorn. Köp mer minne dock.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-15 22:02

Utan att ha några siffror att falla tillbaka på vågar jag påstår att en PB 1,5 GHz är jämförbar med en 1,4 - 1,6 GHz Centrino. En P4 ska du under inga omständigheter köpa. Den suger musten ur batterierna och är inte alls lämpad för bärbara datorer.

Desutom är processorhastigheten rätt ointressant när det gäller bärbara PC och Mac eftersom det finns andra saker som bromsar: busshastigheten, minnenas prestanda och kanske framför allt hårddiskens läshastighet.

Bortse från det och köp istället den dator som passar bäst för dina ändamål.

Bevaka tråden