Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Systemfel när jag försöker webba

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2004-07-13 13:44

Har ett problem:
Min webbläsare orsakar systemfel stup i kvarten.

Jag sitter på jobbet och kör OS 9.1 och tidigare Intenet Explorer 5. Problemet är att helt plötsligt så låser sig allt och jag får systemfel. Jag tog bort IE 5 och installerad IE 5.1 (senaste som fungerar under OS 9.1). Men problemet kvarstår. Jag har testat att avinstallera och installera nya pluggins. Men problemet uppstår både med och utan plugginsen.
Netscape fungerar bättre, men även det får knäppen och hänger sig ibland. Dock så går det att tvångsavsluta och det blir inget systemfel.

Var sitter felet? För det verkar ju inte vara i webbläsaren?

Offta får jag systemfel direkt när jag öppnar IE och skall börja skriva in adressen. Om det inte händer direkt så händer det efter ca 5-15 minuters surfning.

Tacksam för hjälp.

• Medlem
  • Lund
  • 2004-07-13 14:40

Man glömmer snabbt alla problem som fanns i OS 9 när man byter till OS X. Jag har kört OS X sedan 10.2 kom, så nu är det inte mycket jag minns...

Men det känns ju som att det har något med systemet att göra, även om det känns bra att skylla på IE. Finns det någon anledning till att du inte kör OS 9.2? Om inte, prova att uppgradera till 9.2.1 eller 9.2.2 och se om det hjälper. Om inte det hjälper kanske det är läge för en fräsch systeminstallation?

Det kan ju iofs hända att någon annan vet exakt vad det beror på.

1
Bevaka tråden