Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G5 1.8 GHZ mot G5 2x1.8 GHz är frågan?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-17 00:00

Hur mycket snabbare är en G5 dubbelpropp än en singel G5 1,8 GHz?

Har nu en singel G5:a 1.8 GHz och funderar på om jag skall uppgradera mig?

Inte för att jag är missnöjd utan för att få ut max av mina mjukvarupluggar, skruva upp unison på alla ljud och använda svinfeta reverbs och delay på alla kanaler mm.

Jag har ännu inte lyckats driva min dator till vansinne, men det vore kul att veta hur mycket mer kraft man får med (två) dubbel 1.8 GHz:are.

Det är förmodligen inte dubbelt så effektivt med två, men är det någon som vet hur mycket dety skiljer?

Passar väl på att skriva att jag har min G5:a på annons för 16000:-
Den är i perf skick och org kartong samt manualer finns självklart inköpt 03-11-29.

Mejla mig om du är intresserad av min G5:a

  • Oregistrerad
  • 2004-07-17 12:07

Sysslar du med mjukvarusyntar är det dubbelpropp och mycket minne som gäller. Vanliga användare (layoutfolk som ritar logotyper och gör layouter i Quark/InDesign märker övertaget ingen skillnad. Det är de långa processtiderna som får effekt. En process som tar 0.0003 s istf 0.0006 s gör ingen praktisk skillnad. Men att ladda in en videoplugg, renderera flera videospår på 3 min istf 6 minuter gör en STOR skillnad.

1
Bevaka tråden