Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD spelare freecom

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte en freecom classic +/- DVD brännare med usb anslutning...
Någon som vet om det finnes DVD spelare för mac som klarar den?
Jag kör OS x 10.3 men när jag installerar så hittar inte installerarn brännarn så dvd spelaren komer inte med.
Det går bränna dvd och andvända den som vanlig CD spelare, men inte spela filmer...
Finnes det andra DVD spelare att hämta gratis från nätet

M V H

Iggy

  • Medlem
  • 2004-07-19 01:43
Ursprungligen av iggy1963:

Köpte en freecom classic +/- DVD brännare med usb anslutning...
Någon som vet om det finnes DVD spelare för mac som klarar den?
Jag kör OS x 10.3 men när jag installerar så hittar inte installerarn brännarn så dvd spelaren komer inte med.
Det går bränna dvd och andvända den som vanlig CD spelare, men inte spela filmer...
Finnes det andra DVD spelare att hämta gratis från nätet

M V H

Iggy

Det går att installera program från installationsskivorna separat. Sök på versiontracker eller här på forumet. Tyvärr minns jag inte alls vad programmet som rippar saker från skivan heter. Annars funkar VLC (VideoLanClient) rätt OK också.

Ursprungligen av stfm:

Det går att installera program från installationsskivorna separat. Sök på versiontracker eller här på forumet. Tyvärr minns jag inte alls vad programmet som rippar saker från skivan heter. Annars funkar VLC (VideoLanClient) rätt OK också.

Tack för svar...
Ja har provat allt (tror jag) hur jag än installerar från systemskivorna så kommer inte DVD spelaren med.
På gala hederliga skvivorna fanns ju en flik som man kunde välja tag bort/lägg till...
PRogram att rippa skivor har jag hittat men just en vanlig DVD spelare..

  • Oregistrerad
  • 2004-07-19 10:17

http://www.videolan.org/vlc/

Här är en spelare (VLC).

Tack igen
Skall genast prova, fast sammtidigt finnes det någon som vet hur man kan installera DVD spelaren från 10.3?? För spelaren är ju kompartibel med apple och borde funka...
Alltså nåt sätt att lura installeraren att man har en apple spelare...

1
Bevaka tråden