Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

tele2 kontantkort i USA ( kejsarens nya kläder ? )

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är i USA på resa och min son har en kontantkortstelefon med tele 2 kort.
Telefonen funkar ( jag får telesamtal från andra ) här.

Men när man skall själv ringa så får man endast " the number You have dialed is wrong"
eller liknande typ hold error "

Jag använder den av TELE2 rekommenderad *100*+4670mittnummer#
för att ringa ett svensk mobilnummer 070mittnummer .

jag har laddat kontant kortet med 500 .- innan jag åkte ( kontrollerat ) just för att dettt skall funka .

Det här måste vara ett känt problem, men jag hittar inget på webben om detta ...

Jag har pratat med minst fem personer som har råkat ut för samma problem i tex Thailand eller Frankrike alla med Comviq kontant och olika mobiler tex Nokia

Ringt även till kundtjänsten i Sverige som säger att detta skall funka utan problem , eller att de skyller på USA operatörerna ( bullshit som tex att de antagligen inte stödjer så många siffror etc )...
har någon löst liknande problem ?

OBS , Mobiloperatörer som jag har fått fram ( och tagit emot samtal med )
är bla. TMOBILE och CINGULAR

Hälsningar från Los Angeles , uppkopplat utanför Apple Store kl 6 på morgonen ( jet lag ....)
på väg mot Las Vegas .....

PS:

Jag tror att den siffer kombinationen De vill att man använder är lite olycklig .
Jag har svårt att få fram ett " + " i mitten av numret . Det blir
helst en " P "istället på min Panasonic .
jag har dock lyckats att få fram + i mitten av numret med lite telefonnummer " redigering ".
Detta hjälpte dock inget .

Jag kan inte ens ringa lokal nummer .
Jag brukar få medelanden som säger att just *100* är felaktigt ....

Jag vet att jag kan köpa enkelt ett billigt "prepaid" nummer ,
men jag är ganska envis av mig ...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-07-20 17:04

vad gör *100* ? Det har jag aldrig behövt lägga till när jag befann mig i florida. bara +46 och bort med nollan typ +46708599991

Inte för att jag vet någon lösning men ibland får man slå 0046+resten. Alltså 00 istället för +

Var det med kontantkortet ?
Det var bara på kontantkortet man skulle köra löjliga prefixet *100* ....

1
Bevaka tråden