Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Canon PowerShot Pro1

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kolla vilken version av mjukvaran du har, den senaste versionen ska ha "dubbelt så snabb AF" osv. Vet inte ifall det är den som redan var förladdad på kameran när du köpte den. Värt att påpeka att det är Nikons blixtar som heter SB och Canons heter 550ex.

Jag börjar få lite mer erfarenhet av kameran nu och i princip gillar jag den även om den inte kan matcha en SLR. Har även fått möjlighet att jämföra den med Sonys F828 som är sjukt mycket större men levererar likvärdiga bilder tyckte jag.

Lite irriterande att F8.0 är max, ville ta bilder med riktigt långa slutartider men det gick inte så bra. Blixten är så dålig (jämfört med en 550EX) att jag aldrig använder den, kör hela tiden på P-programläge eller AV/TV beroende på situation. Ställer jag den på AUTO vill den helst använda blixt även utomhus på dagen i Asien där solen skiner, galet!

Kom ihåg att använda en dator med USB 2.0 hi-speed, jag har bara USB1 på min lånedator och det går seeeegt att överföra bilderna.

Bevaka tråden