Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

flera startskivor - möjligt eller O(möjligt)??!?!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-07-23 14:57

Hej,
jag har glädjen att inneha en Maxtor 300 GB. Först så gjorde jag så att jag installerade OS på den OVANPÅ de existierande oset. Det gjorde att jag också kunde ha den som startenhet och fungerade "tillräckligt bra". Men sedan när vi diskuterade Jaguar mm så var det en kamrat som sa att han installerade det "rent" på sin hårddisk och uppfattade Jaguar som snabbare.

hm… sagt och gjort

hem och ta bort lämpliga filer på min Maxtor som är anslutet till min Cube med Airport. Installationen gick bra. Cuben startar bra från FireWire-anslutna Maxtorn - MEN när jag skall ut till mitt Airport - så vill den INTE kännas vid att den HAR en Airport för huvud taget!??!?!? När installationsassistenten som ser att det finns "ett par nät" sedan tidigare frågar om jag vill ansluta till dem och jag tackar ja - så anser den att jag har FEL LÖSENORD. Det har jag INTE!?!?!?

Återgår jag till min Cube så är Airport igång och fungerar med mina lösenord. (Jag är alltså just nu med Cube som startenenhet och surfar på.) Men detta fungerar INTE med min externa som startenhet.

Är det så att min Maxtor 300GB INTE vet om att jag HAR Airportkort?!?

HJÄLP mig med någon tanke.

Var finns mina lösenord, som assistenten påstår att jag har skrivit fel?!?

Det fungear ju BEVISLIGEN vid start från The Cube.

• Medlem
  • 2004-07-23 15:04

Hm. jag har samma problem. jag lyckas inte ens koppla upp mig efter att ha klonat hela HD:n på min dator till mn externa LaCie d2. Jag gav upp och lyckades aldrig koppla upp mig med LaCien som startskiva, inte från vare sig OS9, OS10.2.8 eller 10.3.3.

Inte till nån större hjälp kanske...

• Medlem
  • 2004-07-23 15:31
Ursprungligen av Baron:

Hm. jag har samma problem. jag lyckas inte ens koppla upp mig efter att ha klonat hela HD:n på min dator till mn externa LaCie d2. Jag gav upp och lyckades aldrig koppla upp mig med LaCien som startskiva, inte från vare sig OS9, OS10.2.8 eller 10.3.3.

Inte till nån större hjälp kanske...

Nej - inte någon större hjälp - men jag vet att det GÅR!!!?!?

Jag hade - innan jag gjorde om installationen - installerat Panther ÖVER Jaguaren. Det gick bra att köra så. Och denna Jaguar hade jag i min tur bara "slängt över". Alltså tagit hela min "Cube" och lagt den på extern FireWire Maxtor 300GB. Det fungerade som "tåget". Problemet uppstod nu när jag tänkte installera ett "rent".

hm…

Det enda jag erfor tidigare var att en användare i min Cube INTE var samma användare på FireWire-Maxtorn. Alltså att samma namn inte fungerade som kvitto att man kom åt sina filer på den andra startenheten och det i sin tur berodde på att samma namn ovillkorligen kommer att få ett annat "id" som man kan se i Netinfo. Där har bevisligen varje användare olika id även om de heter identiskt. Kanske nödvändigt.

hm…

får se om någon annan kan ha en synpunkt.

1
Bevaka tråden