Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka dvd-r och rw format stöder min pb?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter och väntar på min nya PB med superdrive och tänkte införskaffa lite brännbara skivor och undrar därför vilka format superdriven klarar av??

På apple.se står att den klarar - men klarar den även +?? Är det även så att vissa märken går speciellt bra ihop med apple eller gäller det bara som i så många andra fall att ha lite tur samt att hålla sig borta från de billigaste skivorna. Har listat några från en lokal återförsäljare nedan, funkar dessa eller finns det någon man bör undvika?

Datorn är en helt ny 1,5 PB med superdrive om nu det skulle ha nån betydelse.

DVD+R 4x 25pack Spindel ( Leaddata ) 180 kr
DVD+R 4x 25pack Spindel ( Ricoh, Traxdata ) 250 kr
DVD+R 4x 25pack Spindel ( Verbatim ) 350 kr
DVD+R 8x 10pack Jewel Case (Verbatim, HP) 170 kr

DVD+RW 10p Jewel Case (Verbatim, Traxdata, HP, TDK) 260 kr
DVD+RW 5p Jewel Case (Verbatim, Traxdata, HP, TDK) 140 kr

DVD-R 4X 25pack Cakebox ( Verbatim ) 360 kr
DVD-R 4X 25pack Cakebox (Traxdata) 250 kr
DVD-R 4X 25pack Cakebox( Bulkpaq) 180 kr
DVD-R 4X 25pack Cakebox( Princo) 195 kr
DVD-R 4X 25pack Cakebox(Lead Data) 195 kr

Din PB klarar bara Dvd-r/rw. Du kan glömma +R/RW.

Eftersom att Apple envisas med att lägga in eget firmware i de optiska enheterna säger min erfarenhet att vissa billiga skivor kan krångla. Till många av de brännare som man köper själv brukar firmwaret uppdateras lite då och då för att öka kompatibilitet med olika skivor. Men för att svara på din fråga tror jag inte det finns nåt standardsvar om vilka märken som funkar eller inte. Det bästa är nog att prova sig fram. Känns dock inte som det finns nåt märke som absolut inte funkar.

1
Bevaka tråden