Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

alternativt DC++

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag blev utslängd från min favvo-hub för att jag inte hade DC++.. Finns det nån mac-alternativ så att jag kommer in igen.. Jag kör med direct connect rätt och slätt..

Sorry, diskussioner om DC är inte längre tillåtna här.

min mailadress är: peter.nohrenius@bredband.net

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2004-07-27 01:27
Ursprungligen av Kristofer G:

Sorry, diskussioner om DC är inte längre tillåtna här.

Får man fråga varför man inte får disskutera DC här
Blir rätt trött på att man anklagar ett program för olagligheter och bortser från att det finns positiva sidor med.
Ungefär som att man inte ska ha poliser med vapen för vapen brukar ingå i olagliga sammanhang...jaja...Ville bara gnälla lie

  • Oregistrerad
  • 2004-07-27 03:18

"Alla män är potentiella våldtäktsmän", det är väl också trevlig info va?

Fildelningsprogram kan ju användas för att sprida egengjord musik och filmprojekt. Vad jag vet så är det rätt vanligt att vissa artister släpper musik som MP3 för att skapa efterfrågan på sina skivor. En kompis till mig släpper alltid sina snowboard-filmer på nätet innan de säljs i butikerna. kortare sekvenser från filmen för att skapa en efterfrågan efter hela filmen. Så varför skulle inte detta få diskuteras i detta forum ?

Snart blir det väl förbjudet att diskutera FTP program åxå för det går ju alldeles utmärkt att sprida copyrightskyddat material via en FTP server.

Ursprungligen av mrsandin:

Fildelningsprogram kan ju användas för att sprida egengjord musik och filmprojekt. Vad jag vet så är det rätt vanligt att vissa artister släpper musik som MP3 för att skapa efterfrågan på sina skivor. En kompis till mig släpper alltid sina snowboard-filmer på nätet innan de säljs i butikerna. kortare sekvenser från filmen för att skapa en efterfrågan efter hela filmen. Så varför skulle inte detta få diskuteras i detta forum ?

Snart blir det väl förbjudet att diskutera FTP program åxå för det går ju alldeles utmärkt att sprida copyrightskyddat material via en FTP server.

Klart de kan användas till det. Visa mig statistik som säger att detta är det som dominerar fildelningsprogram och vi ska ändra regelerna på en gång.

FTP är ett mycket äldre protokoll som till stor del används till helt andra saker. Detta protokoll används främst inte av privatpersoner som vill komma åt piratkopierade saker.

  • Avstängd
  • 2004-07-27 11:07

Är det verkligen sant att man inte får diskutera DC här? Det måste väl vara en skröna?

Ursprungligen av fitzy:

Är det verkligen sant att man inte får diskutera DC här? Det måste väl vara en skröna?

Nej det är sant. Vänta bara tills forumadministratörerna ser detta då spärrar de tråden. Det är förmodligen något sponsorkontrakt för sidan som kräver att piratkopiering inte får diskuteras.

Ursprungligen av fitzy:

Är det verkligen sant att man inte får diskutera DC här? Det måste väl vara en skröna?

"99mac tillåter inte diskussioner om piratkopierad programvara eller diskussioner om filbytarprogramvara som Kazaa, Direct Connect etc"

Detta är regler som alla medlemmar här har accepterat när de skapat sitt medlemskap. Reglerna är så pass korta så att vem som helst kan komma ihåg det mesta som står skrivet i dem. Det verkar som om alldeles för många bara klickar sig förbi dessa utan att läsa.

Detta har diskuterats många gånger dessutom. Sök lite så hittar du massvis med trådar.
Här också:
http://www.offtopic.se/showthread.php?t=41427&highlight=varf%f6r+f%e5r+man+inte

  • Medlem
  • Nacka
  • 2004-07-27 12:05

Anledningen till att Direct Connect och liknande program är förbjudna som samtalsämne är att det oftast handlar om piratkopiering i någon form när de kommer på tal. Jag säger inte att det alltid är så, men ofta. Därför, för att slippa tjafs om varje enskild situation, bestämt att diskussioner om peer2peer program som Direct Connect, Kazaa etc är förbjudna.

1
Bevaka tråden