Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

prog. för att kunna kapa mp3 låtar

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-30 12:28

Hallo.

Behöver ett program som gör att man kan kapa mp3 låtar. dvs plocka ut ca 30sek ur en låt. och kunna spara den slingan i mp3 format.

Hörde ryckten om att man kunde göra det i snapz pro x 2.0.1
men det hittade inte jag

mvh tobias

  • Medlem
  • 2004-07-30 12:44

Quicktime Pro, Amadeus. Sök på edit mp3 på www.Macupdate.com eller www.versiontracker.com

MP3-spelaren Audion kan editera MP3-filer.

OM du har Garageband så kan du ju stycka låten där...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-30 21:25

När jag fortfarande befattade mig med .mp3 låtar så använde jag MP3-Trimmer. Mycket bra program som inte kodar om materialet.

Mig veterligt så kan man inte redigera .m4a filer ännu. Men det är ju inte något problem för dig.

Edit: Med detta inlägg pratar jag bara om vad MP3-Trimmer klarar av. Påstår inte att det klarar av saker de andra nämda programmen inte kan.

Senast redigerat 2004-07-30 21:37
Ursprungligen av acke:

När jag fortfarande befattade mig med .mp3 låtar så använde jag MP3-Trimmer. Mycket bra program som inte kodar om materialet.

Audion kodar inte heller om materialet om jag är rätt underrättad.

Ursprungligen av acke:

När jag fortfarande befattade mig med .mp3 låtar så använde jag MP3-Trimmer. Mycket bra program som inte kodar om materialet.

Mig veterligt så kan man inte redigera .m4a filer ännu. Men det är ju inte något problem för dig.

Edit: Med detta inlägg pratar jag bara om vad MP3-Trimmer klarar av. Påstår inte att det klarar av saker de andra nämda programmen inte kan.

Tack för tipset, funkar bra och är fritt (med reklamen då).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-31 19:46

drog hem mp3-trimmer och det funkade riktigt bra!
Anledningen till varför jag ville kapa låtar va att kunna ha mp3 låtar som ringsignaler utan att behöva ha hela låten på MS.

och då kan jag verkligen rekomendera trimmer. Enkelt, smidigt och överskådligt. Sen kunde man ju oxå fejda musiken. då låter det ju bättre!

mvh tobias

1
Bevaka tråden