Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Läser iBook DVD+R?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-07-30 22:50

Beställde en iBook förra veckan och den verkar vara i Luxemburg nu men orderstatusen vill inte uppdateras till "delivered to third party" så jag antar att man måste vänta mera...

Kom i alla fall på en sak som jag glömde kolla innan jag beställde. Kommer iBooken kunna läsa mina brända DVD+Rskivor? Har sökt runt och inte hittat något riktigt svar så jag antar att det går men det skulle kännas lite dumt om det inte gick...

Tacksam för svar!

- Ingemar, snart i OS X

Ingen aning om det där. I min G4 iBook sitter det iallafall en MATSHITA CD-RW CW-8123.

• Medlem
  • 2004-07-31 00:26
Ursprungligen av Ingo:

Beställde en iBook förra veckan och den verkar vara i Luxemburg nu men orderstatusen vill inte uppdateras till "delivered to third party" så jag antar att man måste vänta mera...

Kom i alla fall på en sak som jag glömde kolla innan jag beställde. Kommer iBooken kunna läsa mina brända DVD+Rskivor? Har sökt runt och inte hittat något riktigt svar så jag antar att det går men det skulle kännas lite dumt om det inte gick...

Tacksam för svar!

- Ingemar, snart i OS X

Enligt min multimedialärare (förra) så ska de klara DVD±R skivor.

• Medlem
  • 2004-07-31 00:30

Han hade en lektion och sa då att den dator vi använde för att bränna DVD:s bara klarade DVD-RW, men att de nya klarade DVD±RW. Vi hade en G4 Powermac.

Läste någonstans att MATSHITA= Panasonic. Om allt stämmer är det den spelaren som sitter i iBooken.

Lite features:
24X Speed CD-R Writing
16X Speed CD-RW Writing
24X Speed CD-ROM Reading
8X Speed DVD-ROM Reading
DVD-RAM,DVD-R & DVD-RW capable
12.7mm Height
Buffer Under Run Protection

Writing Method
Disc at Once, Session at Once
Track at Once, Multi-Session
Fixed / Variable Packet Writing

http://www.pyroport.com/reviews/18.asp

• Oregistrerad
  • 2004-07-31 01:07
Ursprungligen av Kristian B:

Läste någonstans att MATSHITA= Panasonic. Om allt stämmer är det den spelaren som sitter i iBooken.

Lite features:
24X Speed CD-R Writing
16X Speed CD-RW Writing
24X Speed CD-ROM Reading
8X Speed DVD-ROM Reading
DVD-RAM,DVD-R & DVD-RW capable
12.7mm Height
Buffer Under Run Protection

Writing Method
Disc at Once, Session at Once
Track at Once, Multi-Session
Fixed / Variable Packet Writing

http://www.pyroport.com/reviews/18.asp

Jo det stämmer. Har för mig att Matshita är det asiatiska namnet för Panasonic. Kollade i alla fall på länken och där verkade det som att dom hade fått den att läsa DVD+R så det är bra.

Någon som har möjlighet att testa om det stämmer?

• Medlem
  • 2004-08-01 17:34

Min iBook G4 läser gladeligen DVD+R och DVD+RW som min Pioneer A06 spottat ut.

• Medlem
  • 2004-08-01 21:06

Jajjemen.. inget att oroa sej för

• Oregistrerad
  • 2004-08-02 11:30

Superbra! Tack så mycket!

1
Bevaka tråden