Är det inte dags för Apple att uppdatera .mac lite? Menar då inte hemsidan utan tjänsterna/programmen. Det är ju inte så länge förrän det är dags att förnya.
Tycker det varit rätt dött på senare tid med erbjudanden som jag tycker känns attraktiva. Föräldrakontroll från Norton för surfandet. rabatt på prenumeration av macaddict och lite nya teman för hemsidorna känns inte så direkt upphetsande.
Jag tycker heller inte jag sett nå rykten om nåt gällande .mac heller. Har ni?
Jag skulle t ex vilja ha:
- Större mailbox så man kan behålla mer mail på servern. 15mb känns rätt fjuttigt faktiskt. Nog för att man kan köpa mer men jag tycker nog Apple borde kunna bjuda på mer. Särskilt nu när gmail, hotmail mfl erbjuder bra mycket mer. Jag behöver inte ett par gigabyte men säg 100mb.
- Skräpfilter på webmailen. Inställningsbart såklart.
- Möjlighet att skicka/ ta emot större bilagor än 3mb. Det räcker ju inte till när folk på jobbet vill skicka stora filer. Och i de fallen är det inte ett alternativ för dem att lägga upp filerna på iDisken.
- Större iDisk vore inte fel men med den sega lina man har nu orkar man inte speciellt ofta ladda upp större filer till den.
- Mera gratisgrejer, typ Versiontracker-medlemskapet. Och det ska vara sånt man har nytta av även i Sverige, ofta tycker jag erbjudanden känns "amerikaniserade".
- Rabatter på program/hårdvara. Och även de rabatterna ska vara på sånt som säljs i Sverige.
Det finns säkert mer också men det är det jag kommer på nu. Har ni nå ideer?