Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes fortfarande segt med stora bibliotek?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-08-02 21:58

I en annan tråd fick jag ett tips om Libra. På Libras site kan man läsa att iTunes segar ner sig om biblioteken är för stora. Jag tänkte bygga upp ett jättebibliotek, på 250 GB och trodde (i min enfald?) att detta gamla problem var fixat till iTuunes 4. Hur är det med den saken egentligen?

Libra is a very simple application that allows you to create, use and manage multiple iTunes music libraries. Normally, iTunes has only one library, and you can create playlists and groups within this unique library. However, some users have reported that iTunes slows down noticeably when the library becomes large, and other users would like to simply categorize their music in separate sets. This is what Libra allows you to do safely.

http://www.roydesign.net/libra/

• Medlem
  • 2004-08-17 21:56

Ingen? Nu är det på gång...

• Medlem
  • 2004-08-21 22:35

upp hupp

• Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2004-08-22 00:02

Men svara då!

*Hjälper till lite bara*

• Oregistrerad
  • 2004-08-22 00:14
Ursprungligen av Fantomen:

Men svara då!

*Hjälper till lite bara*

Eftersom du dundrar så vågar man inte annat…
…har bara en tiondel av vad som frågas efter och det går bra, men vad är det för jäkla svar?

Mitt arkiv är inga 250 Gb men nog väl 20 Gb och jag märker då inget av att iTunes skulle vara slött.

Mitt bibliotek har vuxit till 50Gb efter en del Apple Losless-rippande och är inte segt alls.

• Medlem
  • 2004-08-22 11:44

Jag vet inte om det skulle ha med antalet filer att göra eller om det är knutet till bibliotekets storlek i Gb räknat.

Mitt bibliotek är skit segt,trits libra

• Medlem
  • 2004-08-22 19:15

hur stort är det då?

Min rippade cd-samling ligger på dryga 31GB och ungefär 9200 låtar och känns inte set minsta segt.

• Oregistrerad
  • 2004-08-23 09:19

Inte segt.
Samling: 51.1 GB/11355 spår

11 000 spår, 60 GB - inte segt.

Hur blir itunes segt av för stora bibliotek? Vid uppstart? Vid sökande?

Känner heller inte av någon seghet.

Problemet som jag har läst "någonstans" är väl mera om man har ett flertal "smarta" playlist.
Det blir lite mer att hantera för iTunes, och kan gör att det tar längre tid att starta upp.

• Medlem
  • 2004-08-23 10:17

Det verkar finna en del med rejäla bibliotek här- jag får passa på att puffa för den här tråden:

http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=49177

1
Bevaka tråden