Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern batteriladdare till dasslock

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Finns det någon affär (web el. vanlig) som säljer externa batteriladdare till iBook modell dasslock? Har nämligen två batterier som iBooken inte vill ladda upp, så jag vill testa ifall den kan "återuppliva" dessa, eller iallafall ett utav dom.

Tacksam för hjälp!

EDIT: Köpte en VST iBook Clamshell recharger på eBay.com

Senast redigerat 2004-08-06 21:54
  • Oregistrerad
  • 2004-08-21 20:47

Jag har en sån laddare. Behöver använda den lite då och då när inte datorn vill ladda upp batteriet.

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2004-08-22 00:10
Ursprungligen av Emil Rimsby:

Jag har en sån laddare. Behöver använda den lite då och då när inte datorn vill ladda upp batteriet.

Hej Emil! Var köpte du din laddare?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-22 23:31
Ursprungligen av Fantomen:

Hej Emil! Var köpte du din laddare?

Tjena Fantis:) Även jag köpte min laddare via nån på Ebay.

Jag hade köpt ett nytt iBook-batteri från inwearhouse, men batteriet slutade funka efter nån månad. Chansade på att köpa en extra laddare, och det funkade! Jag har ingen aning om vad den gör med batteriet, men det verkar som om den nollställer eller startar om nåt microchip som finns i batteriet, så att det laddar och ger rätt information till datorn om batteritid och laddningsgrad.

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2004-08-23 00:23
Ursprungligen av Emil Rimsby:

Tjena Fantis:) Även jag köpte min laddare via nån på Ebay.

Jag hade köpt ett nytt iBook-batteri från inwearhouse, men batteriet slutade funka efter nån månad. Chansade på att köpa en extra laddare, och det funkade! Jag har ingen aning om vad den gör med batteriet, men det verkar som om den nollställer eller startar om nåt microchip som finns i batteriet, så att det laddar och ger rätt information till datorn om batteritid och laddningsgrad.

Intressant! För ett tag sedan köpte hustrun ett nytt batteri till sitt dasslock från inWarehouse och allt var frid och fröjd till en början. Men nu visar laddningsinformationen aldrig att batteriet är fulladdat. Det laddas till 87% tror jag men sen är det stopp. Det är dock mycket möjligt att batteriet är fulladdat trots att det visar 87% men det är likafullt irriterande. Det kanske är läge att investera i en extra laddare?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-30 12:23
Ursprungligen av Fantomen:

Intressant! För ett tag sedan köpte hustrun ett nytt batteri till sitt dasslock från inWarehouse och allt var frid och fröjd till en början. Men nu visar laddningsinformationen aldrig att batteriet är fulladdat. Det laddas till 87% tror jag men sen är det stopp. Det är dock mycket möjligt att batteriet är fulladdat trots att det visar 87% men det är likafullt irriterande. Det kanske är läge att investera i en extra laddare?

Satsa på en extra laddare. iBook-laddare på Ebay.

Kostar inte så jättemycket:)

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2004-08-30 13:21
Ursprungligen av Emil Rimsby:

Satsa på en extra laddare. iBook-laddare på Ebay.

Kostar inte så jättemycket:)

"Will ship to United States only."

  • Oregistrerad
  • 2004-08-31 16:01
Ursprungligen av Fantomen:

"Will ship to United States only."

Sök på "iBook charger" och du hittar säkert massor av olika annonser. Någon av säljarna är nog intresserad av att skicka till Schweden.

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2004-08-31 22:42
Ursprungligen av Emil Rimsby:

Sök på "iBook charger" och du hittar säkert massor av olika annonser. Någon av säljarna är nog intresserad av att skicka till Schweden.

Jojo! Nu är en beschtälld till Schweden. Fräsigt värre!

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-08-31 23:14

Jag har köpt en heldel på ebay.de och många skriver att de bara levererar till Tyskland, men om du frågar så är det normalt inga problem att leverera till Schweden.

1
Bevaka tråden