Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är D-Link DWL-122 jämförbart med AP-kort 11Mb?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-04 18:43

Är detta ett fullständigt substitut för Airportkort 11 mb, förutom att det är väldigt fult till min iBook (os x 10.3.4) Och ännu viktigare, kommer det funka med airport express?

Som jag skrev i en tidigare tråd så har jag haft en DWL 122 från Dlink till en MacOS 10.2. Det fungerade på det viset att vid varje uppstart så fick jag manuellt gå in och ansluta till en AP, i detta fall va min AP en Dlink 614+. Vid nästa uppstart så tappades kontakten och jag fick ansluta igen. Så jag lämnade tillbaka den och efter lite samtal till Dlink så fick jag förklarat att de inte lämanr någon support för MAc på den produkten därför att programvaran till den tillverkas av någon annan.

Men till Airport vet jag inte hur den funkar.

Men prova kan du ju göra

Lycka till

//johan

• Oregistrerad
  • 2004-12-22 12:00

Tänkte starta en egen tråd om mina erfarenheter men jag snor den här istället.

Köpte mig en DWL-122 (efter att min inbyggda AP la ner) och har inte haft annat än problem med den (datorn låste sig, min IP-adress försvann, anslutningen till basstationen tappades osv). Lösning: älska Google!

Jag gjorde en sökning och det visade sig att på D-Links Singaporianska hemsida finns en uppdaterad drivrutin med versionsnummer 1.4.7 (på amerikanska hemsidan är senaste versionen 1.3.2) som påståddes ha fixat problemen.

Har nu kört i tre timmar utan ett enda av de tidigare problemen och är helt plötsligt mycket nöjd med DWL-122an!

• Medlem
  • Kungälv
  • 2004-12-22 14:24

Någon som har problem med att när du ploppar ut din lilla usb-tjofräs (d-linken alltså), så låser sig datorn och du måste starta om den? Har 1.4.7 som drivare och 10.4.1 som OS... På en iBook 12" utan airport (än)...

Senast redigerat 2005-07-27 20:44
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-08-29 12:37

Har bara haft problem med D-link DWL 122. WiFi-certifieringen kan man uppenbarligen inte alltid lita på. Retunerar den till dabus nu och får betala frakten åt båda hållen. Känns sådär... :rolleyes:

• Medlem
  • 2005-08-29 13:42

Ändrar rubriken (från "D-link DWL 122") med hänvisning till detta:

http://www.99mac.se/forum/announcement.php?f=119

Mod

• Medlem
  • Karlshamn
  • 2005-08-31 10:10

shattapp, sista buggen som är kvar på drivrutinerna...
Har samma problem men det är mycket bättre än när datorn fick rejäla kernel panics bara för att den var inkopplad

1
Bevaka tråden