Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inte tillräckligt med ström till USB minne

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett litet irreterande problem med mitt USB minne. Det är ett Sandisk cruzer mini 128mb. Det fungerar alldeles utmärkt, men det tråkiga är att när jag stoppar minnet i tangentbordet så kommer det upp en varningsruta som säger att det inte finns tillräckligt med ström för att driva enheten.

Stoppar jag minnet direkt i datorn, usb porten på baksidan alltså, så fungerar det utan problem, men det är ganska bökigt att krypa under skrivbordet varje gång man ska ta det med mig eller stoppa tillbaka det.

Kan jag på något sätt höja strömförsörjningen till tagentbordet eller liknande så att jag slipper krypa under skrivbordet? Jag vill helst inte flytta burken bara för att kunna använda minnet på ett smidigt sätt. Någon som har en lösning, förutom att skaffa en förlängningssladd? Kanske någon form av usb hub kan fungera?

Datorn är en standard PowerMac G4 1,25 Hz, med spegeldörrar.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-05 00:14

Tangentbordet är en passiv hubb och fungerar inte i ditt fall. Du behöver en aktiv hubb med strömmatning.

1
Bevaka tråden