Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Servern kunde inte hittas!!!!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-08-09 08:29

Hejsan ärade forumvänner!
Som nybliven macavändare har jag ett problem som jag är säker på att någon har bra koll på. jag har fått min ethernetanslutning fungera så jag kan nyttja internet genom webbläsareb Explorer 5.2 (från MacOSX Panther). Mitt problem är när jag skall registrera en produkt via internet (Quark 6.1) eller om jag skall använda safari - då hittar inte safari servern utan ger mig det fantastiska felmeddelandet "Servern kunde inte hittas".

finns det någon som kan vägleda mig hur jag skall få samtliga kopplingar mot nätet att fungera?

Vänligen
/Ulrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-09 08:41

Om du redan är ute och kan öppna andra sidor så har du rätt inställningar. Om du just inte kommer in på registreringssidan för Quark låter det som om länken är felaktig, det har inte med din dator eller dina inställningar att göra.

Tolkade att det var problemet, om inte får du förtydliga dig.

  • Medlem
  • 2004-08-09 08:46
Ursprungligen av Earth:

Om du redan är ute och kan öppna andra sidor så har du rätt inställningar. Om du just inte kommer in på registreringssidan för Quark låter det som om länken är felaktig, det har inte med din dator eller dina inställningar att göra.

Tolkade att det var problemet, om inte får du förtydliga dig.

Nja, på sätt och vis var detta problemet, men jag kan inte använda safari alls. exempelvis om jag väljer nyheter från rulllist - beslutar mig för aftonbladet så får jag upp felmeddelandet. om jag därefter kopierar adressen till aftonbladets adress från safari in i explorer så fungerar hemsidan. det verkar som safaris webmotor inte fungerar.

vad kan jag göra - finns det inställningar som jag inte aktiverat?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-09 09:02

Låter som om du "aktiverat" lite för många "inställningar" för när internet funkar, då funkar det, så att säga. En för alla, alla för en så att säga. Du kör inte Explorer i Classic-läge på något skumt vis och har ställt in eventuella IP-uppgifter i gamla Applemenyn på nian eller något?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-08-09 12:00

Förutom det som Patrick (PF) föreslår:
Du har inte nån brandvägg (typ Little Snitch) eller nåt som stoppar just Safari?
Har du kört permissions nyligen?

1
Bevaka tråden