Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

10.3.5 problem med uppdatering....

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För mig så tokhängde sig datorn när den höll på att installera uppdateringen. Det där medellandet att hålla ner knappen eller yadayada.

Sen fick jag försöka boota om sådär en 30 ggr innan jag kom fram & förbi inloggningsfönstret. Sen några gånger till innan jag kunde kolla att verkligen är version 10.3.5 som är igång.

nu önskar jag att jag INTE hade uppdaterat. Iallafall, jag är inte säker på att uppdateringen hann helt klart så att säga. Finns det ngt sätt att installera om 10.3.5 igen?

eftersom jag är switcher och knappast insatt så skulle jag installerat om panther utan att formatera och sedan uppdaterat till 10.3.5 igen.. men det kanske finns bättre lösningar på problemet?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-10 04:32

Om du inte kan köra Programuppdatering kan du hämta filen här.

Hade du program igång vid installationen, jobbade med den eftersom den hängde sig?

Ny hängning, när jag tog hem YASU för att köra alla cron skript och repair this and that och Uppdatera prebindings, vad det nu är. Har hjälpt andra gånger.

@bobban: Helst vill jag ju slippa den rutten igen. Har gjort den en gång tidigare. Finns inget tråkigare än att installera om.

@Earth skumt, filen på den sidan är 43mb stor. jag skulle kunna gå i ed på att den jag fick upp i systemuppdateringen var på 20-någonting. tar hem den och kollar om man kan köra in den fast jag redan halv-installerat. Datorn verkar vilja hänga sig lite på måfå just nu.

Jag hade igång safari, mail och itunes tror jag.... Ska låta YASU köra sina skript och sen ta hem 43 megs uppdateringen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-10 04:55
Ursprungligen av lukas nystrand:

Jag hade igång safari, mail och itunes tror jag....

En del av uppdateringen handlade om Mail, det är inte för intet det alltid kommer upp ett meddelande om att man bör stänga alla applikationer innan man uppdaterar/installerar.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-10 04:52

Uppdaterade själv för några timmar sen och min var på 43,1 i uppdateraren. Kör den bara! Som det låter fick du inte med hela installationen/alt att den stoppades vid optimering av systemet vilket nog inte är helt hälsosamt. Kör uppdateringen igen och (eller börja med) "reparera skivbehörigheter" i Skivverktyg.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-10 05:12

Ok, dags att sova lite. Meddela hur det gick... Nån annan kan säkert hjälpa dig vidare om problemen kvarstår. I allra värsta fall kan du behöva göra som bobbanb beskriver att du installerar en ny systemmapp bredvid den gamla så att säga. Men då fär du ju uppgradera från grunden...

Läs och gör som beskrivs på http://www.macfixit.com/
Så har jag alltid gjort vid de senaste uppdateringarna

pheeew... installerat om en ny system mapp nu. redo att uppdatera.

kan mycket väl vara mail som bråkat, men inboxen _måste_ vara intakt. Den är mitt allt. Jag använder mail till alla anteckningar (utkast, indexerat och bra) och... ja en _massa_ mail.

pocahontas, jag ska följa macfixit ordagrant nu. _innan_ jag går vidare.

ush! kan inte sova förrän jag vet hur inboxen mår.

förresten, är det bara och flytta min gamla "lukas" mapp till användare för att få tillbaka mitt gamla konto senare?

Min uppdatering var också ca 20mb, och här gick allt bara bra ! hmm...

Ahh.... förklaring till olika filstorlek..

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=25799

• Oregistrerad
  • 2004-08-10 09:47

Är det någon som vet om de har lagat det här med strömsparfunktionen och reducerad processorhastighet på riktigt? Min Powerbook ställer ner sig på 533 MHz efter varje omstart om man inte zappar PMU-n också.

suck... efter att ha kört diskrepair så gick det inte att boota alls. provade att ta ut ett 256mb extraminne och nu bootade den. Jag är ganska less på det här nu, varför ska det strula nu när det funkat så fint innan.

Man kan väl inte pajja extraminne med en systemuppdatering?

h108n1fls308o968:~ lukas$ uptime
14:49 up 6 mins, 2 users, load averages: 0.11 0.27 0.16

okey, datorn har inte dykt på hela 6 minuter. bra apple

En fråga till då. jag sparade min gamla användarmapp. finns det något enkelt sätt att aktivera mitt gamla "jag" så jag får mina inställningar, inbox, ical, adressbok och whatnot tillbaka?

hur gör jag med det som finns i mappen "previous system 1" ?

edit:

Det funka att bara flytta över sina saker och inställningar från previous system.

lesson learned: ändra aldrig på något som funkar!

Senast redigerat 2004-08-10 15:40

det som finns i "previous system 1" kan du förmodligen skita i. Jag brukar spara den några dagar bara för att se om jag saknar något som kan vara i den mappen. Har aldrig hänt at jag behövt något från den.

Din gamla User mapp nja det finns inget vettigt sätt faktiskt. jag har inte provat några synkningsprogram heller faktiskt. Det kan vara en idé. Hmmm... nåja.
Normalt flyttar jag över saker för hand så att säga. Det som behövs. Inte ta allt ur "Preferences" mappen och lägga i den nya. Utan de specifika inställningar man behöver. Är jag tveksam skiter jag i den och gör om inställnigarna i programmet.

uppdatering från 10.3 - 10.5 är på nästan 90 mb ... pheeew, tur att man inte satt med bara telefonlina.

ja, jag tog bara det absolut nödvändigaste, import av inbox och sånt plus den där spamfilen som håller koll så jag slipper tukta mail att undvika skräppost igen. Tur i oturen att jag ganska nyligen sparade adressboks registret.

en grej jag inte hittar är färgprofilen för skärmen som jag använde innan...

Om du skriver ett program kan jag beta-testa, är ganka van att krasha saker.

1
Bevaka tråden