Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte montera skuggad partition

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-10 14:31

Körde Norton Speed Disc men den tyckte det fanns fel på partitionen så jag reparerade med Disc Doctor. Då rapporterade den fel och nu monterar den inte tillbaka den. Ser den skuggad i Skivverktyg men den vill inte lägga sig på skrivbordet i alla fall.

Har reparerat med Skivverktyg och TechTool men de rapporterar inga fel. Nån som vet hur jag ska få upp den igen?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-08-10 15:12

Vad har du för OS?
Norton Disk Doctor är ofta rena katastrofen för Mac OS X! Speed Disk kan funka, men behövs i princip aldrig.
Testa först Disk Utilities från en OSX startdisk och reparera skivan. Sedan Disk Warrior (måste vara 3.0.2 om du kör Panther) eller kanske Drive 10. Annars är du nog rökt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-10 15:16

Kör OS 10.3.5. Har hört att Norton kan vara si och så och tänkte bara defragmentera mina partitioner utan system. Det gick fint med två andra innnan det här, fast det var en annan fysisk enhet. Fick intryck av att det var ofullständiga filer i LimeWire downloadsmappen som strulade... Förbaskat!

1
Bevaka tråden