Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Firefox efter 10.3.5 update

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter att jag idag uppdaterade till OS 10.3.5 vägrar Firefox 9.3 att fungera. Det låser hela systemet och inte ens tvångsavsluta fungerar. Felet går iaf att reproducera och det enda man verkar kunna göra efter att Firefox startat är att starta om datorn. Någon som har en idé om vad som kan vara fel?

Håller på att köra reparera skrivbehörigheter och har även testat att installera om Firefox (dock utan att ta bort profiler och sånt).

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-10 16:08

testa att skapa en ny profil, utan att ta bort några gamla, och kolla om det e där felet ligger...

Tänkte du profil i Forefox eller i OS X?

Kan iaf rapportera att det endast är den nyaste (publika) versionen som krånglar. En äldre version (0.8.0+) fungerar som vanligt.

Jag har senaste versionen av Firefox och den fungerar utmärkt efter uppdateringen till 10.3.5.
Så förmodligen har något hänt med din prefs till Firefox prova att kasta dem så får vi se.
Prova och webbläsaren under en annan anvädare på datorn och se om problemen kvarstår.

Jag har kört Firefox 0.9.3 under 10.3.5 på två datorer idag utan problem.

Gjorde som Mattias sa och rensade bort en massa skit. Sökte på allt med Firefox eller Phoenix och rensade bort det (tog dock backup på mina bookmarks först). Installerade sedan det på nytt och det fungerade.

Glad nu

Tror det är dags att följa mitt eget tips för från igår har Firefox kraschat cirka 40 ggr eller nåt...
Följer ditt råd Ludvig.

nu har jag rensat bort firefox 2 ggr och det håller sig cirka en dag innan det börjar krasha igen utan synbar anledning. Som att t.ex. ligga i bakgrunden med 99mac.se så medans jag håller på med säg iTunes. Då krashar det bara. Inget jag har upplevt i tidigare version än 0.9.3.

Irriterande nu går jag tillbaka till 0.9.1 var väl senaste versionen.

Nu har jag bytt till nattens bygge av Firefox och nu har den snurrat både aktivt och i bakgrunden utan att krascha i åtminstone 20 minuter. Men vi får se hur den ter sig i morrn och framåt.

Den har nya GUI knappar åtminstone.

1
Bevaka tråden