Ursprungligen av thevil:

Journalföring sänker prestandan ytterst marginellt (har för mig att hastigheten som data skrivs till disken kan sänkas med ca 10%). Om du upplever att omstarter gör din maskin snabbare så bör du kontrollera vad som gör att du måste starta om. Normalt ska man inte behöva göra det för att hålla ordning på VM eller vad du nu menar behövs göras.

Att rotering av loggfilerna skulle göra din maskin snabbare är väl inte så troligt?

När datorn startar om så körs fsck om det behövs, du kanske har andra problem som fsck fixar och det är därför som en omstart snabbar upp din maskin?

Nu handlar det ju inte om bara en maskin utan fyra ( två bärbara och två stationära) och dessutom så drabbar detta alla OSX användare förr eller senare vissa kanske inte bryr sig men jag blir lite irriterad när datorerna blir märkbart segare och har kommit fram till att omstarter ger bättre prestanda i det långa loppet. Men helst skulle jag ju vilja slippa , nästa år så kanske 2GB minnespinnarna blir billigare.........(vilket dock inte hjälper i min ena bärbara eftersom den är så rammaxad den kan bli)