Har inte hört något om den direkt, ser dock helt ok ut på pappret (med det gör det mesta ju). Vilken av inriktningarna komdu in på?
På förra utvecklingsföretaget jag jobbade på kom det in en praktikant ifrån en spelutbildning (KY) i falun, blev så småningom anställt när han var klar. Det verkar dock inte som är det är någon praktik på den i skövde vilket ju kan vara oerhört lärorikt och ge eventuella framtida möjligheter. Om man då hittar en bra pratikplats dvs
Som sagt, vet knappt något om utbildningen ifråga, men som med alla andra utbildningar hänger det hela ju på vad du gör utav det hela. Har du intresset och ambitionerna (även utanför skolan om man säger så) kan du lära dig mycket, vilket ju förbättrar möjligheterna sen efter utbildningens slut.
Jag är tveksam till att några spelutbildningar i sverige är speciellt "maciga", vilket ju hänger ihop med branschen som helhet, men dra med macen iaf!
Sen är det en rätt så svår branch att slå sig in i, konkurrensen kan vara hård om jobben och en gnutta tur och timing kommer ofta till hands. (fd) Kollegan som jag nämnde innan berättade att det var kanske två eller tre till förutom han själv som hadde fått jobb inom branschen...
Men som sagt, har du intresset osv är det helt klart en otroligt kul branch! Och medmindre nånting är helt fel kommer du nog lära dig ett eller annat som kommer till hands senare på skolan