Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mp3-handsfree SE någonting att ha?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej där!

Jag är lite sugen på sonyericssons bluetoothhandsfree med mp3-spelare(HBM-30) , men vill såklart höra med er först om det finns någon som har synpunkter på om det är nånting att ha.

så vad säger ni?
Bra eller Bajs?

• Medlem
  • Gällivare
  • 2004-08-11 21:58

Värt att veta är att den inte klarar större minneskort än 128Mb och att den käkar ganska bra med batterier (använder AAA, så man köper lämpligast uppladdningsbara+laddare). jag vet en som har den, som är skitless på att alltid tjorva med dessa batterier.

Använder själv dagligen Ericssons gamla mp3-spelare som man snäpper fast på telefonen, tycker att den är bra mycket bättre eftersom den tar strömmen från telefonen istället (enda nackdelen med den gamla är väl egentligen att den inte sitter fast så där jättebra när man har telefonen+MP3n i fickan).

Jag har en dylik och är mycket nöjd. Orsak:

1. Man kan byta ut hörlurarna mot bättre lurar, vilket ger mycket bra ljud. Det går intte med de produkter där mikrofonen är integrerad i lurarna. För mig som ljudintresserad faller dessa bort direkt.
2. Den integrerar sig snyggt med telefonen via BT, jag slipper koppla den direkt till telefonen utan kan ha den runt halsen.
3. Batteritiderna är inget problem, kör med 800 mA laddningsbara batterier och det fungerar mycket bra. Däremot är icke laddningsbara batterier ej att rekommendera p.g.a strömförbrukningen.
4. Minneskorten är heller inga problem, det går in 2 timmars musik i ATRAC3-format som jag använder på ett 128 MB-kort och ljudet är utmärkt i mina Sennheiser HD55. Jag ser inga problem i att köpa fler minneskort och ha några olika med olika sorters musik.

Men vill man ha en renodlad MP3-spelare är naturligtvis en dedicerad sådan att föredra, såsom iPod. Men vill man som jag ha integration med telefonen är HBM-30 ett utmärkt val.

• Medlem
  • Härnösand
  • 2004-08-13 02:06
Ursprungligen av Matts E. Lindmark:

4. Minneskorten är heller inga problem, det går in 2 timmars musik i ATRAC3-format som jag använder på ett 128 MB-kort

Funkar ATRAC3 på en mac?

Det har jag inte testat eftersom jag inte använder datorn som stereo. Enda användningen för formatet jag har är i MP3-spelaren. ATRAC3 är en utveckling av den kodningsalgoritm som används i MiniDisc, nyare MD-spelare använder formatet.

Jag brukar spela in musiken från CD till HBM-30 och då blir det ATRAC3, föredrar formatet ifråga i det sammanhanget. Ska man föra över filer från datorn är det MP3 som gäller. ATRAC3 kräver att de Memorystick Duo som används har MagicGate.

1
Bevaka tråden