Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ericsson kopierar Nokia!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Äntligen har Ericsson gjort en vettig telefon - utan antenn. Och då "råkar" den se ut EXAKT som en Nokia telefon!

läs mer här:
http://computersweden.idg.se/text/010904-CS13

• Medlem
  • International user
  • 2001-09-04 13:32

Vad är det för fel på T39?

Exakt var väl o ta i.. men så vidare snygg var den inte tycker jag iaf.

Ericsson har problem o göra snygga telefoner.. synd om dom tycker jag

enda ev snygga är T39 som faktiskt är rätt ok.

Sen fanns det ju en som såg exakt ut som en 8210 men som tydligen rationaliserades bort i omstruktureringen.. Den som hade färgskärm etc.. den var snygg (snyggare än nuvarande iaf)

Jo, den som Jürgen snackar om var lite cool. Men att säga att dom ser ut exakt som Nokia är att ta i tycker jag, det vore att håna Nokia. Det ser mera ut som om dom sneglat på Nokia och sedan misslyckats... Bättre att försöka gå sin egen väg.

Förresten är inte Ericsson de enda som har problem att göra snygga nallar, Nokias nya (8310 och 6310) är ju de fulaste de presterat sedan... tja... typ 2110...

Den som såg ut som en Nokia 8210:a finns kvar och kommer tydligen redan i slutet av oktober och heter Ericsson T68.

Tyvärr är dessa nya ganska lika 3210 och 8210. Men det är bara till utseendet, annars är dom mycket "bättre". T39:an kan mkt mer än någon annan telefon på marknaden. (utom Ericsson´s egna R520m)

/stefan

Glömde länkarna till dom ...

T39
T65
T68

/stefan

Jag vet inte om jag håller med att alla telefoner är så fula. Då tycker jag mycket mindre om Sonys och Siemens telefoner även om vissa ser bättre ut i verkligheten än på bild. Fast jag kan hålla med om att T39 är den snyggaste. Kapa antennen och priset så skulle jag lugnt byta ut min klumpiga Nokia 7110...

• Oregistrerad
  • 2001-09-05 13:19

Men först så måste de matcha telefonboken i 7110 innan jag byter. Det e praktiskt att kunna lagra fler nummer på varje person och slippa ha 4 poster för alla man känner... Sen att det är 1000 såna poster att bolla med e bara en bonus...

sigge,

Ericsson T39 kan lagra flera nummer under varje namn. Hem, Mobil Fax osv. men den kan bara spara 500 namn. En sak som är bra om man använder Hands-free mkt är att den säger namnet på upp till 50 nummer. Så man behöver inte ta upp telefonen och kolla vem som ringer...

/Stefan

• Medlem
  • International user
  • 2001-09-05 13:41

Jag sitter med en R520m som är stort sett likadan som T39 förutom högtalartelefon, HSCD och större display. Jag måste säga att förutom rutinen för att känna igen nummer så är den helt underbar.

Kan bara säga att den där nya T65´an INTE ser ut som en Nokia (har fått möjlighet att testa en själv igår). Däremot har den snuskigt äckliga knappar (mjukt gummi med silverfärg på). Det känns som man vill pilla bort dom hela tiden för dom är så mjuka - mycket suspekt känsla.

Hela nallen verkar dock helt ok med stor skärm och bra menyer. Däremot är den inget för folk med stora fingrar... :-/

1
Bevaka tråden