Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Död PB efter uppdatering

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I samband med att allt hängde sig under systemuppdateringen till 10.3.5 fick jag en massa strul som jag förknippade med omstarten under systemuppdateringen. Efter att ha installerat om systemet från skiva och återigen uppdaterat till 10.3.5 är det dock inte bättre.

Nu har jag en Powerbook (1ghz g4) som inte startar. Ibland får jag ett startpling när jag kör äppple-ctrl-start (eller håller inne startknappen länge) ibland inte. Skärmen förblir svart och inget händer. Ibland är det mer skrämmande: Jag får fyra snabba toner och vilolampan blinkar i varierande takt. PRAMen verkar inte gå att resetta heller.

Vad fan har hänt?

hmm, okej, och vad göra åt det då?

C

• Oregistrerad
  • 2004-08-17 15:23

Går den att starta från cd skiva förresten?

Har testat resetta PMU och nej den startar inte från skiva.
Däremot har jag märkt att om den får stå i ett antal timmar så går den igång. 1 gång. Vid omstart blir det samma problem.

• Medlem
  • Tjörn
  • 2004-08-17 20:21
Ursprungligen av krillekrokodil:

Har testat resetta PMU och nej den startar inte från skiva.
Däremot har jag märkt att om den får stå i ett antal timmar så går den igång. 1 gång. Vid omstart blir det samma problem.

Formaterade du om hårddisken när du installerade om?

Ursprungligen av Ricky:

Formaterade du om hårddisken när du installerade om?

Nope. Men nu har jag vart och köpt ny disk, så jag skall försöka rädda det som går och formatera.

Lite jobbigt att tre dygn skall gå åt pga en systemuppdatering...

C

1
Bevaka tråden