Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rädda ZIP-arkiv..

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Gjorde en omformatering av hårddisken och la 4 nummer av en tidning som jag jobbar med på vår FTP-server, zip-komprimerad. Dum som jag var var det den ENDA versionen.
Nu vill inte Stuffit öppna filen. Den säger "Tried to position to before start of file").

Har också stött på program som har lite svårt att veta hur stor filen egentligen är. Den är 14,6 gig, men ett FTP-program trodde att den var drygt 2 gig, men laddade ändå över hela på 14,6 gig.

Filenn måste alltså blivit skadad på något sätt. Men vad kan jag rädda..?

/Jens

• Medlem
  • 2004-08-18 15:34

14,6GB är "ganska" stort. Det är inte säkert att packningsprogrammen är gjorda för det... Det finns zipreparationsprogram till PC, men vete fan om jag har sett det till Mac.

Har du provat att öppna den med OS X:s inbyggda zip? eller på en PC?

Jo, det var verkligen en pucko-lösning jag valde, för att jag inte orkade bränna ner på DVD:er... Stuffits Zippare protesterade dock inte alls...

Jag ska prova att öppna på en PC ikväll hos en kompis, får se om det duger.

Jag har provat att reparera med ett program till Mac, det slutade "så där". Jag fick en zip-fil som var på några hundra meg.

/Jens

Hur öppnar jag med OS X inbyggda då..?

/Jens

Ursprungligen av jensohlsson:

Visa info på filen och välj att öppna den med "BOMArchiveHelper" som ska finnas med bland programvalen.

• Medlem
  • 2004-08-18 15:52
Ursprungligen av jensohlsson:

/Jens

Höger/alternativ-klicka, välj öppna med och BOMArchiveHelper.

Jag kommer ihåg att det fanns ett gammalt DOS-program som kunde reparera zip-filer. Det måste finnas något liknande fortfarande..

pkzipfix hette det visst.

Ciryon

Tack för hjälpen.

Detta har hänt:

Jag har varit nere på lokala arabbutiken och köpt lite tysk Cola. Under tiden lät jag "BOMArchiveHelper" jobba med mitt "lilla" zip-arkiv. Det verkad egå bra. När jag kom tillbaka var datorn inaktiv, som om allt var klart, inget felmedelande heller. Men ingen uppackad mapp heller. Den måste gett upp bara.

Nu till problem nummer två, som inte riktigt hör hit. Nu har Findern börjat krascha (startar om) så fårt jag högerklickar (Logitechmus). Loggar jag in med en annan användare går det jättebra, så problemet sitter någonstans i mitt konto.

Har för mig om att jag hört om problemet innan, någon som kommer ihåg.

/Jens

• Oregistrerad
  • 2004-11-28 23:18

Jag valde att StuffIt skulle användas till att packa upp .zip filer. Men nu vill jag ändra tillbaka till den inbyggda, men jag hittar den inte. Var ligger den?

• Oregistrerad
  • 2004-11-28 23:28

Skulle vara snällt om någon kollade detta snarast!

Ursprungligen av jalvander:

Skulle vara snällt om någon kollade detta snarast!

Scrolla lite högre upp i tråden så hittar du svaret på din fråga

1
Bevaka tråden