Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjäälp! CD-ROM hittar inte skivan

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet inte om det är rätt forum, men eftersom jag nyligen har installerat Panther så börjar jag här: Har installerat Panther på min iMac G3 400 Mhz utan problem. När jag efter en tid upptäckte att jag inte längre hade något behov av Classic, tog jag helt sonika och slängde det i papperskorgen, tjoff liksom. Allting funkade perfekt tills jag skulle installera från en cd-rom skiva: datorn hittar inte skivan utan låter cd-n stå och tugga i ca 4 min för att sedan bara låtsas som ingenting. Detta händer med all media jag stoppar in i CD/DVD läsaren. Jag måste forcera ut skivan med ett uträtat gem. Någonting säger mig att det har att göra med några drivrutiner till cdn som jag slängde i o m att OS9 åkte ut, men jag har sökt och ingenting funnit. Kan någon hjälpa mig???

• Oregistrerad
  • 2004-08-18 15:49

Enda jag har att hjälpa till med är att säga. Det bör inte ha något med OS9 alls att göra.

Min cdrom i min powerbook uppför sig så ibland, det beror nog dock på att den har fått sig en redig smäll, så skivorna går ojämnt i den nu för tiden. Vilket leder mig till att tro att något är fel med din cdrom med. Den kanske kan vara i behov av rengöring etc. Kan vara lasern som inte orkar nå mer.

• Medlem
  • Tjörn
  • 2004-08-18 16:03

Köp en ny CD-ROM!

1
Bevaka tråden