Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kampanj på macar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På danska MediaMac berättas om en kampanj som förhoppningsvis når även Sverige. Förmodligen så kommer väl snart en uppmaning till svenska återförsäljare att tömma lagren innan den 7 juli - då är det väl högst 2 veckor kvar till MacWorld Expo. Tydligare tecken efter nya stationära macar får man leta efter... frågan är bara vad som kommer inte om det kommer.

Kampagnen, der kaldes "Powerful Offer," giver
$200 i rabat, hvis man køber en 800 MHz Power
Mac G4 og $300 i rabat, hvis man køber en 933
MHz eller en Dual 1 GHz Power Mac G4.

Rabatterne gælder på køb gjort mellem 10. maj og
7. juli, og er tæt på Macworld Expo New York, som måske så vil
bringe nye Power Mac modeller?

KÄLLA: http://www.mediamac.dk/index.php3?page=news:show,id=7049

Typiskt Apple-strategi, inför uppgradering av hårdvara...

Skulle nog våga gissa att 800 MHz och 933 MHz utgår ur sortimentet och att dubbla 1 GB-varianterna efter MacWorld Expo går ned med minst 3.000 kronor. Min gissning är att det i september kommer att finnas 6 varianter av stationära á 1,0 GB, 1,2 GB samt 1,6 GB. Fritt val om man vill ha dubbla procesorer eller endast 1 procesor. G4´an kommer att leva i ytterligare 2 år för de som vill ha den. iMacen får på MacWorld Expo 1GB och 700MHz utgår ur sortimentet, samma sak även för iBooken, Powerbooken får samtidigt 1,0 GB och 1,4 GB.

jaja... nog med fritt fabulerande - att drömma är gratis

- Olle

6 varianter av stationära á 1,0 GB, 1,2 GB samt 1,6 GB.

Jag undrar om de verkligen sätter i så små diskar i de nya macarna

Ja, det blir så små diskar eftersom de nya Macarna ska säljas för väldigt låga priser: billigaste Power Macen ska kosta 5.565 kronor inkl. moms och 17" ASD. Anledningen till detta är att alla som klagar på Macens priser ska tystna och då väljer Apple att släppa snorbilliga maskiner.

Dock ryktas det om en 100-kronors-Mac, d.v.s en Mac som kostar 100 kronor. Jag har en själv vilket gör att jag känner till den. Denna nya maskin bör väl gå hem bland folk. Vad den heter?

Macintosh II.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Petter Mårtensson:
Jag undrar om de verkligen sätter i så små diskar i de nya macarna

Tack för den gliringen - den var jag värd OK OK OK - ser min blunder först nu - skulle naturligtvis stått GHz, pinsamt men jag måste halvsovit när jag skrev detta. Annars tycker jag själva tanken inte vore så dum, dvs att man för alla 3 modellerna fick välja om man ville ha 1 eller 2 procesorer.

- Olle

1
Bevaka tråden