Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aftonbladet byter sida....

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2004-08-21 13:16

I senaste numret av Pressens Tidning finns en redovisning av Quark/Indesign-användadet.

Artikel

Intressant är att flera väljer bort Windows för OSX......

• Avstängd
  • International user
  • 2004-08-21 13:41

Låter bra, nästan för bra för att vara sant …

Ursprungligen av ThomasC:

I senaste numret av Pressens Tidning finns en redovisning av Quark/Indesign-användadet.

Artikel

Intressant är att flera väljer bort Windows för OSX......

Snacka om suverän reklam för både Apple och Adobe! Bättre än att betala dyra pengar för en annons!! *s*

Men om det är verkligen så som de påstår, så blir det en spännande framtid att möta för mig och mina kollegor. Tidningen jag jobbar på ska byta till Indesign och OSX mycket snart. Och inte nog med det, de byter format också *s* Men tack och lov inte allting på en gång ändå!

• Medlem
  • Åstorp
  • 2004-09-05 15:59
Ursprungligen av pick-me-up:

Snacka om suverän reklam för både Apple och Adobe! Bättre än att betala dyra pengar för en annons!! *s*

Men om det är verkligen så som de påstår, så blir det en spännande framtid att möta för mig och mina kollegor. Tidningen jag jobbar på ska byta till Indesign och OSX mycket snart. Och inte nog med det, de byter format också *s* Men tack och lov inte allting på en gång ändå!

Du skriver *s*. Men vad betyder det? Är det ett väsande ljud eller vad? I vilket sammanhang bör det användas?

Ursprungligen av Pidda:

Du skriver *s*. Men vad betyder det? Är det ett väsande ljud eller vad? I vilket sammanhang bör det användas?

"Fniss" ?

Ursprungligen av Pidda:

*smile*

Get the picture?

Ursprungligen av Pidda:

Som du fick veta redan innan så betyder det en smiley för ”ler”. Alltså då bör man förstå att det är inte så himla allvarligt menat.

Motsvarande *LOL* betyder t.ex. laughing out loud = skrattar högt. De har varit kända och vanliga rätt så länge på nätet. Jag kan bara några få, men dem brukar jag köra med desto oftare.

Det finns säkert hundratals sammanlagt, men det är sällan man ser mer än bara några få att användas.

1
Bevaka tråden