Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stulen Powerbook!!!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skickar det här eftersom min PB G4 500 MHz Titanium blev stulen idag på ett café i Norrköping. Jag var alldeles för trött och råkade tyvärr gå ifrån den och när jag kom tillbaka var den borta, Pelles café i Norrköping.

Om någon ser en annons eller hör något om den så ring gärna mig, 070-3284931 eller 08-715 48 06. Den är lätt att känna igen eftersom ena fästet till skärmen har gått av. Det sitter också ett pcmcia-kort i den, RME Hammerfall.

Jag hade tyvärr inte backup på allt så det gör det ännu mer angeläget för mig att få tillbaka den förutom att jag verkligen behöver den och inte har råd att köpa en ny.

Alla tips är välkomna.

Tack.

David Lennartsson.

• Medlem
  • 2004-08-21 20:29

Väldigt trist. En otroligt olustig väckarklocka för att ha backup.

Jag tycker att det är så konstigt att man inte kan lämna saker några minuter utan att de försvinner. Det måste betyda att en stor del av befolkningen är "tillfället gör tjuven"-tjuvar. Jag själv och de flesta jag känner skulle inte ens reagera om det stod en dator på ett Cafébord... ännu mindre plocka den med sig.

Alla människor har kanske inte haft det så lätt och rikt i sina liv så vill dom ha en powerbook kanske enda sättet att stjäla en. Men visst DET ÄR FEL!

Men i detta fallet tror jag det är nån stackare som tänkt känna nån tusing på en stulen powerbook.

Lite svårt att hålla koll då det finns många ställen på nätet som säljer datorer. Lite svårt då det kanske säljs ett par 50-tal pb 500mhz samtidigt.

Men om det står med "ena fästet till skärmen har gått av" + pcmcia-kort !

Kanske full träff !!?

Hämta knogjärnet och be om att få träffa säljaren.

Kanske gå lösa lite smärtsamt.

1
Bevaka tråden