Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

färgprovskrivare

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-23 13:28

Hej,

Jag funderar på att köpa en färgprovskrivare. Den som jag tycker verkar intressant är Epson Stylus PRO 4000. Till den behöver jag en RIP, Best Designer skall det väl vara?

Klarar den bara att hantera en kö åt gången med en ICC-profil, man är alltså tvungen att byta ICC-profilen manuellt på server om den skall simulera en annan ICC-profil, eller har jag fattat fel? Inte vidare smidigt i så fall!

För att kalibrera hela härligheten så funderar jag på att köpa Gretag Eye-One Publish.

Nån som har någon erfarenhet av detta? Tips och råd mottages våldsamt gärna!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-24 21:28
Ursprungligen av pem_pem:

Hej,

Jag funderar på att köpa en färgprovskrivare. Den som jag tycker verkar intressant är Epson Stylus PRO 4000. Till den behöver jag en RIP, Best Designer skall det väl vara?

Klarar den bara att hantera en kö åt gången med en ICC-profil, man är alltså tvungen att byta ICC-profilen manuellt på server om den skall simulera en annan ICC-profil, eller har jag fattat fel? Inte vidare smidigt i så fall!

För att kalibrera hela härligheten så funderar jag på att köpa Gretag Eye-One Publish.

Nån som har någon erfarenhet av detta? Tips och råd mottages våldsamt gärna!

Vad gäller RIp så tycker jag att du ska ta dig en titt på Colorbyte Softwares ImagePrint. Distribueras i Sverige av http://www.profiler.nu/imageprint.html

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-24 23:25

Rätt uppfattat, tyvärr.

Ursprungligen av HL:

Rätt uppfattat, tyvärr.

Jo, men det är ju en lågbudgetvariant av BESTs provtrycksrippar, så nåt måste dom väl ha skalat bort

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-25 22:44

Nån som har någon erfarenhet av ImagePrint? Kanske ett bättre val?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-25 22:48

Nån som har någon erfarenhet av ImagePrint? Kanske ett bättre val?

Jag är nöjd men jag vet inte riktigt vad du vill ha ut av ripen, men ta kontakt med profiler.nu, de har lång erfarenhet av digitalt bildflöde i allmänhet och ImagePrint i synnerhet.

1
Bevaka tråden