Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rocky i Aftonbladet

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-08-24 00:16

Rocky har ju som bekant Mac. I dagens Aftonblaska är det en inte helt smickrande stripp om Mac. Men den är rolig.

http://www.aftonbladet.se/vss/special/bildspel/visa/humor/0,4542,1821,00.html

Ursprungligen av MusicNixon:

Rocky har ju som bekant Mac. I dagens Aftonblaska är det en inte helt smickrande stripp om Mac. Men den är rolig.

http://www.aftonbladet.se/vss/special/bildspel/visa/humor/0,4542,1821,00.html

Titan laptop ? Rocky rolig ? Nej inte när man umgås i den sfären.

Tycker förövrigt att Rocky är en rätt pinsam rehash av Arne Anka.

• Medlem
  • Älmhult
  • 2004-08-24 16:53
Ursprungligen av Errol Garner:

Titan laptop ? Rocky rolig ? Nej inte när man umgås i den sfären.

Tycker förövrigt att Rocky är en rätt pinsam rehash av Arne Anka.

Jag gillade den. Arne var mycket mer (vänster)politisk än Rocky som är mer neutral. Den gemensamma nämnaren är väl alkoholen och problemen med det motsatta könet (fast nu går ju även det sistnämnda bättre för Rocky).

Jag skrattade inte men det kan bero på några saker.

1: Mina Macar fungerar.
2: Den enda gång jag behövt service fann de felet direkt och åtgärdade det.
3: Jag läser aldrig Rocky och missar därmed hela poängen med självironin.

Jag väntade mig dock någon sorts användarorsak till fel som slutkläm men den kom aldrig. Den var som påpekats här underförstådd för frekventa läsare. Poängen gick mig således helt förbi. Fan.

p.s. Vid närmare eftertanke så var ända kommentaren om "juvelen i min samling" rätt skön.

• Medlem
  • Täby
  • 2004-08-24 08:30

Brukar tycka att rocky e rolig men inte denna gång...

Rocky/Kellerman än enligt mig en av de riktigt stora. En mästare på att spegla oss i feelgoodgenerationen.
Dagens strip var väl inte så vansinnigt rolig, men det beror nog tyvärr på att jag läser med "Oh no, någon gör något så att Mac kanske säljer färre datorer denna veckan"-ögonen.
Eller så beror det på egen erfarenhet;
"Nej din dator är inte trasig"
"Men den har ju ingen bild på skärmen"
"Ja då kan vi skicka den till Tjottahejti så kan de på huvudservicekontoret också intyga att den är felfri. Kostar dig bara 1500 spänn plus moms"

tyckte den var rätt kul

Men har ni ingen humor gossar? Rocky har aldrig haft god hand med sina datorer. Gravt fall av SBS men han skyller alltid på hårdvaran, t.ex. när han inte kan maila sina strippar eftersom han inte pluggat in modemsladden i jacket. Men kanske måste man ha hängt med rätt länge för att fatta självironin i strippen. Hursomhelt, Rocky/Kellerman är macanvändare sen urminnes tider.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-24 09:58

Haha, skitskoj ju! Rocky regerar!

• Medlem
  • Varberg
  • 2004-08-24 10:43

Hur kan man känna sig förnärmad av nåt sånt här? Den var ju skitkul!

Återigen klockrent av Kellerman!

Min Wintendo™-användande vän kommenterade strippen med:

"Underbar seriestrip.. precis som jag känner. Fasen så snygga macarna är (nu när jag jobbar 6-7 timmar om dagen på en). Men de fungerar aldrig som man tänker sig.. Preview är det enda som är löjligt bra. Iof så är det inte så bara.. Preview är bättre än något program jag har till pc. Utom photoshop möjligtvis."

1
Bevaka tråden