Jag lyckas inte få en css-regel att fungera under Explorer på windows. Det fungerar utmärkt i IE/mac, Safari och Mozilla-baserade läsare.
[FONT="Courier New"]p+p { text-indent: 14px; }[/FONT]
Borde inte IE/win fixa det?
Dessvärre inte. IE för Windows har inte stöd för alla CSS2-selectors (exempelvis +) (trodde inte att IE för Mac hade det heller, men så har jag ju aldrig startat IE på Mac).
Ännu värre är att IE-teamet hos Microsoft inte anser det särskilt viktigt att implementera standarder i IE, IE-teamet har vid flera tillfällen uttryckt att slutanvändarna "inte bryr sig om standarder", de vill bara ha en bra webbläsare. Även om de _idag_ skulle implementera stöd för bl.a. selectors så skulle det nog ta många år tills man kan förvänta sig att en majoritet av användarna har den nya webbläsaren. Så, tyvärr, titta i månen efter den funktionaliteten, du blir tvungen att lösa det på något annat vis.
I just det här fallet rekommenderar jag att du kör på med den lösning du valt, och skiter i att IE-användare på Windows inte ser indenteringen (även om de är många så är det ju inte avsaknaden av indentering något som totalt pajar läsupplevelsen för dem).