Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

satans ripproblem i iTunes

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-08-25 22:56

Jag håller på att rippa hela min cdsamling och har hunnit med dryugt 130 plattor. Nu börjar jag upptäcka att många filer inte känns igen av iTunes trots att rippningen gick bra och att programmet känner hur långa låtarna är etc. Låtar som är en kvart långa spelas bara nåb sekund, iTunes kan inte hitta filen, när man själv letar rätt på den har den bara ikon, ingen "qt-regel" för previewlyssning. En del filer hoppas bara över. Alla filer ligger på en ny, extern hd.
Helvete!

Vad är det för fel? Jag har reparerat skivbehörigheter och fcsk:at. ett djävla elände.

Ett tag kunde jag inte se några filer alls på fwhd:n, utom en desktopmapp och modermappen till musikbiblioteket, men jag fick fram dem genom att söka fram alla osynliga filer med äpple+f i finder. Martkerade allt i sökfönstret så kom de fram av sig själva på hd:n. Mysteriskt.

• Medlem
  • 2004-08-26 21:40

ingen?

• Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2004-08-26 23:19

Men svara då!

*Fantomen hjälper till lite igen*

• Medlem
  • Mölndal
  • 2004-08-27 00:35

Skumma tecken

Är det skumma tecken i låtnamnen? Början med punkt (.) gör ju att de gömmer sig, men det vet du säkert. Även en del andra tecken har jag för mig ställer till det ibland.

• Medlem
  • 2004-08-27 07:31

först trodde jag det bara gällde låtar med parenteser, men så var det inte. Och att hela biblioteket blir osynligt, med mappar och allt, var ju extra underligt.

1
Bevaka tråden