- Kenneth Pilo
- Medlem ●
- Göteborg
Vår käre Lasse Kronér har precis uppdaterat sin webbplats. Och vad gäller designen går det inte att ta miste på var han har sin hjärta
Mmm, han har bergis designat den alldeles själv!
Såklart jag inte har. Men jag är å andra sidan bra på andra saker. Jag antar att du har skivor hemma och kanske inte för den sakens skull är musiker. Eller du har kanske en bok hemma utan att vara författare. Jag har en hemsida utan att vara webdesigner.
Skojigt att se en nyhet om det här - det är faktist jag som knåpat ihop den där sidan åt honom. Den går i mitt innehållssystem Atlas.
Grattis, jag instämmer med Pilo i att det är en skön sida med god design. Vän av ordning vill dock gärna påpeka särskrivningen på startsidan "Volvo bilar".
Grattis, jag instämmer med Pilo i att det är en skön sida med god design. Vän av ordning vill dock gärna påpeka särskrivningen på startsidan "Volvo bilar".
Nu när P G Gyllenhammar är tillbaka i Sverige så är det kanske säkrast att vi håller oss till uttrycket "Volvo personvagnar".
Volvo bygger nämligen både lastvagnar, personvagnar och bussar. P G var alltid noga med att inte slarva med denna distinktion.
Nu när P G Gyllenhammar är tillbaka i Sverige så är det kanske säkrast att vi håller oss till uttrycket "Volvo personvagnar".
Volvo bygger nämligen både lastvagnar, personvagnar och bussar. P G var alltid noga med att inte slarva med denna distinktion.
Hmmm, fast nu åsyftades ju inte benämningen på företaget eller någon division inom Volvo utan just företeelsen bil i plural av ett specifikt märke. Att det är just Volvo spelar ju i det fallet egentligen ingen roll. Inte går väl du runt och säger en volvopersonvagn när du pratar om vad någon har för bil?
Jag tycker att det är en skön sida som väl speglar Lasses avspända stil.
För att försvara mig så upplyser jag att det är inte jag som har skrivit några av texterna - Det är Lasse.
Jag misstänkte nästan att så var fallet. Har du någon kontakt med honom kan du ju uppmärksamma honom på det!
Finns många andra språkfel att också uppmärksamma honom på... Särskrivningar, stavfel, utelämnade skiljetecken, märklig användning av versaler/gemener m.m. Men han är säkert snäll. Eller nåt.
Ja, som han skriver "....och självklart är den inte färdig på långa vägar. Men det var roligare att slänga ut den än att sitta och gömma sig i mörkret."
Du är bra på att hitta grammatiska fel, men missar tydligen innehållet - är det månne en ny spännande form av dyslexi?
Det är sandman (www.sandman.net) som gjort den tydligen.
Sandmania
Speedmania?
Vad är detta? Föreningen Masters of the Obvious årsmöte?
1. Hemsidan är ju alldeles uppenbarligen baserad på Atlas
2. Sandman (Jonas Eklundh) har ju redan sagt att det är han som har gjort sidan
Hur menar du att den alldeles uppenbarligen är baserad på Atlas? Man måste in och gräva i meta-taggarna för att se det, jag tänkte om du såg det på något annat sätt (genom att du sett andra Atlas-sidor tex)
Nåja, jag blev lite nyfiken bara.
Hur menar du att den alldeles uppenbarligen är baserad på Atlas? Man måste in och gräva i meta-taggarna för att se det, jag tänkte om du såg det på något annat sätt (genom att du sett andra Atlas-sidor tex)
Nåja, jag blev lite nyfiken bara.
Mja, flera saker är ju "tell tale signs" lixom, ta kommentarsfunktionen t.ex. Dock vet jag ju inte om det är en "Atlas-grej", eller om det bara av en händelse råkar vara likadant på Sandman.net och Kroners hemsida, men inte nödvändigtvis något som har med Atlas att göra.
Det kanske är mer korrekt att säga att den alldeles uppbenbart är gjord av samma person som har gjort Sandman.net, och då även om man bortser från designen (som ju är väldigt lik en tidigare Sandman.net-design).
Dock håller jag inte med om att en titt på källkoden och metataggarna kan beskrivas som att "gräva", det är ju bland det första jag gör när jag vill veta mer om en hemsida iaf, det säger ofta mer om hemsidan än vad "About"-sidan gör.
Mja, flera saker är ju "tell tale signs" lixom, ta kommentarsfunktionen t.ex. Dock vet jag ju inte om det är en "Atlas-grej", eller om det bara av en händelse råkar vara likadant på Sandman.net och Kroners hemsida, men inte nödvändigtvis något som har med Atlas att göra.
Det kanske är mer korrekt att säga att den alldeles uppbenbart är gjord av samma person som har gjort Sandman.net, och då även om man bortser från designen (som ju är väldigt lik en tidigare Sandman.net-design).
Aha, men det är skoj att du isåfall kände till sandman.net och därför kände igen "stilen".
Dock håller jag inte med om att en titt på källkoden och metataggarna kan beskrivas som att "gräva", det är ju bland det första jag gör när jag vill veta mer om en hemsida iaf, det säger ofta mer om hemsidan än vad "About"-sidan gör.
Sant, men det är inte många som ens vet att man kan göra det.
Aha, men det är skoj att du isåfall kände till sandman.net och därför kände igen "stilen".
Sant, men det är inte många som ens vet att man kan göra det.
Sandman.net är väl en väldigt välbesökt webbplats, är det inte? Hur många unika besökare och besök har du per månad ungefär?
Förövrigt tycker åtminstonde jag det verkar som om ungefär varannan webbsurfare är webbutvecklare, eller åtminstonde webbdesigner, själv. :rolleyes:
Sandman.net är väl en väldigt välbesökt webbplats, är det inte? Hur många unika besökare och besök har du per månad ungefär?
124 007 träffar i Juli månad, och 5 796 unika besökare.
Underligt att det är så många, aldrig någon som skriver något.
Förövrigt tycker åtminstonde jag det verkar som om ungefär varannan webbsurfare är webbutvecklare, eller åtminstonde webbdesigner, själv. :rolleyes:
Sant.
124 007 träffar i Juli månad, och 5 796 unika besökare.
Det är rätt många besökare för att vara en vanlig personlig hemsida så att säga, men jag trodde du hade ännu fler besökare. Själv hade jag ca 12 000 unika besökare under samma period, exklusive RSS-läsare, robots/spiders o sånt. (Sträcker stolt på sig.
Helt korrekt.