Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur installerar man osx 10.2.4 på en g4 med 10.3.5?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-08-27 12:29

Jag är pc-användare som precis köpt mig en mac med osx10.3.5 jag skulle behöva installera om denna till en tidigare version av osx jag har 10.2.4 på skiva men när jag försöker boota från denna så säger den att jag måste starta om datorn och när den gö det återgår den bara till 10.3.5 är detta över huvud taget möjligt att göra?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-27 13:48

System 10.2 är ett långsammare och instabilare system så man frågar sig varför du vill göra det. Men i installationen finns det en knapp som heter "alternativ" där du kan kryssa för en möjlighet att få en ny systemmapp och arkivera den gamla. Det ska nog inte vara några problem om du säger åt den att INTE föra över användarinfon från det gamla systemet (kommer upp en fråga automatiskt tror jag). Men som sagt jag rekommenderar det inte... Om du beskriver anledningen kan nån här kanske hjälpa dig om du har problem.

• Medlem
  • 2004-08-27 14:24

Min internetbanks säkerhetsprogram stöds inte av v10.3.5 max 10.3.3 därför måste jag nedgradera min g4:a surt men jag måste ju betala mina räkningar sen har jag köpt datorn begagnad men har inte fått adminlösen som killen jag köpte den av hade och han är iväg på semester , jag är grymt tacksam för all hjälp jag kan få..

MVH

Ursprungligen av Earth:

System 10.2 är ett långsammare och instabilare system så man frågar sig varför du vill göra det. Men i installationen finns det en knapp som heter "alternativ" där du kan kryssa för en möjlighet att få en ny systemmapp och arkivera den gamla. Det ska nog inte vara några problem om du säger åt den att INTE föra över användarinfon från det gamla systemet (kommer upp en fråga automatiskt tror jag). Men som sagt jag rekommenderar det inte... Om du beskriver anledningen kan nån här kanske hjälpa dig om du har problem.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-27 15:06
Ursprungligen av Ben_D:

Min internetbanks säkerhetsprogram stöds inte av v10.3.5 max 10.3.3 därför måste jag nedgradera min g4:a surt men jag måste ju betala mina räkningar sen har jag köpt datorn begagnad men har inte fått adminlösen som killen jag köpte den av hade och han är iväg på semester , jag är grymt tacksam för all hjälp jag kan få..

MVH

Jag kör OS X 10.3 och betalar alla mina räkningar via Internet (Nordea, SEB och PostGirot) och har inga som helst problem. Vad de än säger på banken, jag skulle ändå försöka. Det de säger brukar grunda sig på okunskap. Och som sagt, det har fungerat för mig.

OBS! Om du använder Safari, glöm inte sätta på popup funktionen, ibland behövs den.

Jag hopas det hjälper.

Lycka till!!

Pancho.

• Medlem
  • Oslo
  • 2004-08-27 21:43
Ursprungligen av Ben_D:

sen har jag köpt datorn begagnad men har inte fått adminlösen som killen jag köpte den av hade och han är iväg på semester , jag är grymt tacksam för all hjälp jag kan få..

MVH

Har du 10.3 skivan? om du har det är det bara att starta från den och där kan man byta lösenordet, Och som sagt berätta vilken bank du har så kanske det finns hjälp att få.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-27 19:03

Nej gradera inte ner för det! Skriv vilken bank du har så är jag säker på att du får hjälp här...

• Medlem
  • 2004-08-27 23:21

Jag använder handelsbanken som kräver ett säkerhetsprogram som heter smarttrust, jag har för tillfället inte 10.3 skivan men jag får nog tag på den under nästa vecka så i värsta fall så kan jag vänta givetvis är bara kul att kunna utnyttja macen till fullo då jag är helt ny användare som lever i en pc-värld annars

Handelsbankens Internetbank funkar med MacOS 10.3.5, jag betalade mina räkningar i går, så jag borde veta.

Du vill inte köra MacOS 10.2 när du kan köra 10.3, lita på oss. Se till att du får 10.3 skivorna från den personen du köpte datorn av. Om 10.3 (Panther) var installerat när du fick datorn så ska du få med skivorna också.

Stoppa i skiva nr 1, starta datorn med "C" nedtryckt, och välj "Reset password" från "File"-menyn. Välj ett nytt lösenord och starta om datorn.

• Medlem
  • 2004-08-28 10:25

Fan vad bra, då får jag hålla mig ett par dagar tills jag får skivan, vilken webläsare använder du för att kunna tanka ner säkerhetsprogrammet?, jag kan inte ens välja det då den säger att min kombination os och webläsare ej stöds.

MVH

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-08-28 10:51
Ursprungligen av Ben_D:

Fan vad bra, då får jag hålla mig ett par dagar tills jag får skivan, vilken webläsare använder du för att kunna tanka ner säkerhetsprogrammet?, jag kan inte ens välja det då den säger att min kombination os och webläsare ej stöds.

MVH

Enl. Handelsbankens hemsida är det Netscape 7.1 och Mozilla 1.4.1

Som Mattias A enl. ovan säger att det går med OSX 10.3.5, varför leta efter skivorna ?

Testa Netscape......

• Medlem
  • 2004-08-28 14:28

Då ska jag testa netscape och se om jag får igång det, ni ska ha jättetack för hjälpen.

Ursprungligen av Ben_D:

Då ska jag testa netscape och se om jag får igång det, ni ska ha jättetack för hjälpen.

Har precis börjat använda handelsbanken med mitt osX 10.3.4. De rekomenderade Netscape 7.1 inte 7.2.
Om du inte hittar det för nedladdning eller har modem så skickar de en cd om du ringer support på HB.
Lycka till.

Netscape 7.1 finns här.

1
Bevaka tråden