Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu är den bestäld!!!!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-08-27 18:23

Jaaa!!!

Äntligen så har jag bestämt mig, det var ett svårt val, en iBook, eller en PowerBook 12"!
Men det fick bli Power Booken
Nu har jag pratat med en jättetrevlig säljare på Applestore och lagt min bestälning, bygtiden är dock 7-10 dagar, så det lär ju ta en två till tre veckor innan jag får den i min famn!
Gud vad jag längtar efter min nya leksak hehe.
Det fick bli standard PB 12" Combo med 60 Gb HD får den för 15295kr igenom Mecenat kortet
Skall dock köpa en 512a ram till den från Macoteket.
Egentligen hadde jag klarat mig med en iBook, men PowerBooken är för snygg och läcker, efter att jag
varit inne på Macoteket i stan så kunde jag inte sluta tänka på PBn.
Så jag hoppas att det är värt dom tre tusen extra som PBn kostar.
Jaja... Längta längta, drägel drägel...

den känslan som powerbooken ger kontra iBooken hade jag gladeligen betalat 3000 extra för. faan också nu är jag både avensjuk ovh onykter pängång!

Känslan att packa upp den ur den snygga kartongen är underbar! Har haft min nu i 4 månader nästan och den känns helt perfekt. Bra val att köpa mer minne, går ruskigt slött med bara 256mb, fattar inte hur Apple ens kan leverera med så lite minne. Datorn är ju knappt användbar. Men med en extra 512 så får den bra fart!

Pillade på en häromdan. Innan tyckte jag det lät lockande men när man såg den i verkligheten så ser den väldigt liten ut! Inte samma sköna widescreen känsla som i de större modellerna.

Ursprungligen av bstark:

Pillade på en häromdan. Innan tyckte jag det lät lockande men när man såg den i verkligheten så ser den väldigt liten ut! Inte samma sköna widescreen känsla som i de större modellerna.

Det beror på att 12" inte är i widescreenformat. Skärmhöjden mellan 12 och 15 skiljer inte så många pixlar, endast 84st . Det är främst bredden som skiljer.

12" 1024x768 Vanlig 4:3 format
15" 1280x854 Widescreen

Men skulle tolvan vara i wide format så skulle den bli så liten skärmen. Väääldigt låg med andra ord.

För att kompensera det så är det ju bara att köpa en 20" wide TFT och ha som extern skärm

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-28 01:05

Jag köpte själv exakt densamma tisdag kväll och byggtiden beräknades från början till 9 september. Döm om min förvåning när datorn dök upp redan idag med bud! Ta ck för det Apple! Olyckligtvis får jag bara installera och fixa till datorn innan den ska vidare till den slutliga ägaren...

Väntar själv med spänning på nästa revision av PB, dual core G4 eller G5 eller vad det nun månde bliva...

• Medlem
  • Österåker
  • 2004-08-28 18:56
Ursprungligen av bstark:

Nä, men att den är så liten är ju hela poängen
Det är just det som jag är ute efter, en så liten bärbar mac som möjligt, med så mycket kraft som möjligt till ett pris som jag har råd med

1
Bevaka tråden