Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iSynka mapp till iPod

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-08-28 12:11

.. går detta? Finns det något sätt att synka mappar mha iSync? Jag vill ha en mapp som synkas automatiskt när jag kopplar in min iPod. Om det inte finns borde apple genast ordna så att det går, vore helt underbart att ha en mapp som säkerhetskopieras varje gång man kopplar in sin iPod.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-29 20:11

Nej, men det finns program som Synk.

Borde inte Apples program "Backup 2" lösa detta problem ?

...Backup 2 lets you select any folder on a hard drive as a backup destination. Use external FireWire hard drives, network servers, iPods, and other mounted volumes.......Powerful new features in Backup 2 make it even more convenient to protect your data. Backup 2 lets you schedule backups to iDisk and hard drives to occur even when you're away from your computer. When you back up to drive, it knows to copy only files that have changed since the last backup, making backing up much quicker....

• Oregistrerad
  • 2004-08-30 11:05
Ursprungligen av [email protected]:

Borde inte Apples program "Backup 2" lösa detta problem ?

Men måste man inte ha ett .mac-medlemskap för att få tag på det programmet?

Ska kolla upp Synk, tackar!

• Medlem
  • Lessebo
  • 2004-09-07 18:48

ang Synk

Jag har försökt med Synk ett par gånger och det fungerar fint. Men... om jag vill köra mot en extern data ej iPod utan min egen ftp server hur gör jag då?

Har monterat den via "Anslut till server" men då kan jag bara titta och inte "ladda upp".
Jag har även testat med iMsafe och får samma resultat "se men ej röra".

Hittar ingen inställning under "info".

Någon vänlig person som vet.
Michael

• Medlem
  • Lessebo
  • 2004-09-07 18:50

PS ang SYNK, om man är student och skickar ett brev till företaget så får man en gratis licens

1
Bevaka tråden