Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Airport Express?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-08-28 21:53

Jag går i lite köptankar för ett trådlöst nätverk i min lägenhet som jag flyttade in i förra veckan. (Till en iBook) Jag har inte använt wifi-nät innan så mycket, så jag har rätt dålig koll på kapacitet och sånt. Funkar en Express-basstation bra som enda station? Vilken praktisk hastighet får man mot den genom ett par väggar? Jag behöver i princip bara koppla upp mig mot nätet, plus en usbskrivare och eventuellt stereo, så jag skulle ju använda alla portar på stationen.

Alternativet är att spika kabel. Pappa har precis flyttat till ett mindre kontor, och tog med sig Ethernetkablaget, så jag har gott om sladd (och jack) att sätta upp om det skulle behövas. Det blir ju helt klart billigare, men det är ju smidigare med trådlöst om det fungerar som man vill.

Nå, vilken hastighet kan man räkna med, och är en Expresstation prisvärd jämfört med till exempel en D-Link utan stereojack? Är det nåt att satsa på öht?

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2004-08-28 23:21

Det kommer att funka kanon, och om du ska använda nätet för surfning så behöver du knappast nått snabbare ännu. Det är bara så helså att sitta med sin bärbara och spela på stereon och skriva ut trådlöst.
Kabel? - såger bara bhahh!!

  • Oregistrerad
  • 2004-09-22 15:40

Sagt och gjort. Jag beställde i lördags och fick idag påhälsning från TNT vid dörren. 3 arbetsdagars leverans! Lite bättre än när de skickade iBooken, men den kom ju från Asien nånstans.. Skönt att kunna sitta vid köksbordet och surfa, jag borde bara fixa in en stereohögtalare här också kanske..

Jo iallafall så får jag nu två (ibland en) pluttar sändning i köket där Expresstationen ligger 10 meter (?) bort med två stenväggar mellan. Med fri sikt, ett par meter ifrån får jag fortfarande bara tre pluttar. Vad krävs för full täckning egentligen? Hmm..

1
Bevaka tråden