Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod.iTunes, iPodBrowser,iPodRip eller ?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-08-29 12:33

vilket program är bäst för att tanka musiken ur ipoden ?

iPod.iTunes, iPodBrowser,iPodRip eller annat bra ?
Betalar gärna för ett om det fungerar

N

• Medlem
  • International user
  • 2004-08-29 16:46

Podmanager kör jag. Funkar bäst av de jag testat.

• Medlem
  • Älmhult
  • 2004-08-29 19:16

Apropå det ni pratar om här... kan man använda iPoden som en lös hårddisk för att föra över på alla typer av filer, även mp3, från polarens PC för att sen föra över det här hemma till min iMac? Det blir betydligt behändigare än att jag lånar alla hans CD-skivor.

• Oregistrerad
  • 2004-08-29 19:20
Ursprungligen av iggy:

Apropå det ni pratar om här... kan man använda iPoden som en lös hårddisk för att föra över på alla typer av filer, även mp3, från polarens PC för att sen föra över det här hemma till min iMac? Det blir betydligt behändigare än att jag lånar alla hans CD-skivor.

Inte rakt av tror jag, PCn måste ha nåt prog. för att "se" ipoden...sen vet jag inte hur det är att föra över filerna dock, tyvärr...

• Medlem
  • Älmhult
  • 2004-08-29 19:24
Ursprungligen av DaPhox:

Inte rakt av tror jag, PCn måste ha nåt prog. för att "se" ipoden...sen vet jag inte hur det är att föra över filerna dock, tyvärr...

Så enda sättet att föra över filerna till iPoden och sen till min Mac är ett extra program? Trodde det skulle kunna gå smidigare i och med att dagens iPod (till skillnad från min gamla G2 iPod) funkar till både PC och Mac.

Ursprungligen av iggy:

Så enda sättet att föra över filerna till iPoden och sen till min Mac är ett extra program? Trodde det skulle kunna gå smidigare i och med att dagens iPod (till skillnad från min gamla G2 iPod) funkar till både PC och Mac.

Anledningen är att Apple förmodligen kommit överens med skivbolagen om att det inte ska vara alltför lätt att göra som du beskriver. Därför får vi snällt lov att använda tredjepartsprogram för att göra det vi vill med våra poddar. :rolleyes:

Ursprungligen av DaPhox:

Rimligen (har inte provat själv) borde det räcka att installera ny version av iTunes för Windows för att PCn ska 'se' iPod:en.

• Medlem
  • Älmhult
  • 2004-08-29 19:27

Det räcker inte med Tinker Tool för att kunna se filerna?

• Medlem
  • International user
  • 2004-08-29 20:00

Om iPoden är formaterad på en peze (dvs FAT) så kan man väl mounta den som vanligt på både mac och pc, eller? Är den formaterad på Mac däremot så krävs väl "det där" programmet för peze som fixar HFS+...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-02 14:55
Ursprungligen av palmklint:

vilket program är bäst för att tanka musiken ur ipoden ?

iPod.iTunes, iPodBrowser,iPodRip eller annat bra ?
Betalar gärna för ett om det fungerar

N

Jag använder Senuti, gratis och mycket bra.
Tinkertool kan jag inte rekommendera (förutom om man ska göra en backup) då musikfilerna delas upp i en massa numrerade mappar på iPoden. Det är således omöjligt att kopiera tillbaka ett helt album till datorn på ett enkelt sätt.

• Medlem
  • Älmhult
  • 2004-09-02 19:25
Ursprungligen av Cidden:

Jag använder Senuti, gratis och mycket bra.
Tinkertool kan jag inte rekommendera (förutom om man ska göra en backup) då musikfilerna delas upp i en massa numrerade mappar på iPoden. Det är således omöjligt att kopiera tillbaka ett helt album till datorn på ett enkelt sätt.

Adressen?

• Medlem
  • Älmhult
  • 2004-09-03 08:11
Ursprungligen av thevil:

Jag skäms varenda gång någon ger mig en så lätt lösning på ett problem att jag själv naturligtvis borde kommit på den själv. Tack!

1
Bevaka tråden