- Gäst
- Oregistrerad ●
Sitter någon och kör Skype med Koss R/65B headset?
Jag får inte min mic att lira mot min PowerMac.
Ger inget utslag i "Ljud in - Volym in" i systeminställningar.
Hittar inte vilka headset som stöds på Apples support sidor.
Provat starta om? Ibland får ljudkällorna fnatt.
Provat starta om? Ibland får ljudkällorna fnatt.
Nja, problemet är att det finns ingen mic-ingång på G5:orna.
Det är en "line-in" och behöver en förstärkt signal.
Apple säljer en usb-plug med mic-ingång. Ska testa den ikväll.
Så jäkla bra program! ska prova o prata lite med en vän i canada!
Vad kostar det att använda betalsamtalen?
Jag har tänkt att på sikt ersätta min vanliga telefon med IP-telefon, t.ex TELE2. Men ser också att många pratar om Skype.
Några frågor från en som inte använder Skype.
1/ Kommer Skype-systemet uppgraderas med möjlighet att ta emot samtal från vanliga telefoner? Typ att man har ett vanligt telefonnr som sitt användar-id...
2/ Är det helt gratis (om man ringer andra Skype-användare)?
=
Jag har tänkt att på sikt ersätta min vanliga telefon med IP-telefon, t.ex TELE2. Men ser också att många pratar om Skype.
Några frågor från en som inte använder Skype.
1/ Kommer Skype-systemet uppgraderas med möjlighet att ta emot samtal från vanliga telefoner? Typ att man har ett vanligt telefonnr som sitt användar-id...
2/ Är det helt gratis (om man ringer andra Skype-användare)?
=
1: vet ej, hoppas de.
2: ja, att ringa Skype -> Skype är helt gratis.
fan va billigt det var att ringa till mobil telefoner i hong kong 0.022 euro... cirka 20 öre per minut...
nån som får massa knaster (stavning?) när man snackar med PC-folket?
har inte testat med anna mac snubbe...
mvh
b0bben
Yep, får skumma störningar när jag snackar med Windoze. Låter som något el-fel eller liknande. Har inte heller snackat med någon macare.
Kanske är det något som försvinner när den skarpa versionen släpps.
Yep, får skumma störningar när jag snackar med Windoze. Låter som något el-fel eller liknande. Har inte heller snackat med någon macare.
Samma här.
även jag har märkt av detta, men det är inget som har stört diskussioner för min del, jag har fortfarande hört vad folk säger.
Skype slänger ur sig nya versioner hela tiden! På bara några dagar har det hunnit komma två nya.
Sen jag laddade ner den senaste har mycket av missljuden avtagit.
Så gör man när man vill att folk skall vara försökspersoner. Jag tycke visserligen att programföretagen kunde testa lite mer själva och lösa sina egna problem.
¨