Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur göra med för stor film?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2004-08-31 11:47

Har en film som är på sammanlagt ca 2 tim och 30 min. Nu kommer ju då problemet att bränna den, jag vill inte ha den på två skivor. Kan man på något sätt få den från iDVD till en helt vanlig VIDEO_TS folder som jag sedan kan komprimera med hjälp av DVD2OneX? Jag har påskägget men det hjälper inte, filmen är ju ändå för stor...."Projektet överskrider den maximala längden för innehåll"

Tycker att det borde gå på något sätt...eller....?

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-09-18 08:21
Ursprungligen av ajm991:

Har en film som är på sammanlagt ca 2 tim och 30 min. Nu kommer ju då problemet att bränna den, jag vill inte ha den på två skivor. Kan man på något sätt få den från iDVD till en helt vanlig VIDEO_TS folder som jag sedan kan komprimera med hjälp av DVD2OneX? Jag har påskägget men det hjälper inte, filmen är ju ändå för stor...."Projektet överskrider den maximala längden för innehåll"

Tycker att det borde gå på något sätt...eller....?

Jag har samma problem! E det ingen som vet hur man gör???

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-19 18:39

Hur stor blir det du/ni får ut ur DVD2OneX?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-09-19 19:00

Om du använder hacket för att få iDvd att bränna med andra märken än apples superdrive så kan du även bränna till en .dmg fil. Gör det och kör sedan dvd2one på .dmg filen.

Här är info om hacket:
http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=23370

Alltså, lägg de båda filerna som jag skickar med här i din user mapp (ex. /Users/Bengt/) så funkar det att control klicka på brännar knappen i idvd & skapa en .dmg istället.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2004-09-19 19:51

Jag kör något som heter DVDRemaster. Där kan man sätta en targetsize för en skiva. Värt att prova

/Fredrik

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-20 21:14
Ursprungligen av Aerofred:

Jag kör något som heter DVDRemaster. Där kan man sätta en targetsize för en skiva. Värt att prova

/Fredrik

Det kan man i DVD2OneX också. Så kan det inte vara så att du tar i för mycket? Tänk på att bara för att en DVD tar 4.7 gb så kan du inte fylla den med lika mycket.

1
Bevaka tråden