- Olof N
- Medlem ●
- 2004-09-01 12:08
Tjena grabbs
Tänkte skriva av mig lite trick att använda för att bli en bättre BF-spelare. Alltid är det väl någon som kan ha nytta av det.
Man-mot-man:
1. Ser du en fiende en bit bort, och han inte skjuter på dig för tillfället, sätt dig eller lägg dig ner och skjut så ökar träffsäkerheten ordentligt! Skjuter han på dig, stå inte still utan strafa samtidigt som du skjuter. Ligger ni båda ner är det först till kvarn som gäller. Sikta då rakt på huvudet. I knoppen tar man alltid mer skada.
2. Är du mitt i en shootout och ammon tar slut, börja då inte ladda om vapnet utan byt istället raskt till pistolen (2) och skjut vidare. Lyckas du inte ta honom med pistolen och ammon tar slut igen, byt snabbt tillbaka till huvudvapnet och ladda om det. Byt INTE till kniven om ni inte är på ett extremt tight ställe.
3. Kniven.... använd den bara i smygattacker bakifrån för att spara ammo.
4. När ni skjuter med automatvapnen, avlossa korta salvor för maximal precision. Att bara hålla in avtryckaren är tämligen värdelöst om ni inte är extremt nära fienden.
5. Kom ihåg att man kan sno döda personers utrustning. Kan vara guld värt om man är skadad efter en strid och kan ta medicutrustningen från ett lik. Default knapp G.
Engineer:
1. Lägg minor på ställen där tanks brukar passera! Otroligt effektivt som kan vända matcher på nolltid. Minera fiendens tanks så dom sprängs när någon sätter sig i dom (om ni nu inte snor tanken själv).
2. Engineervapnet är rätt kass i närstrid. Träna istället upp dig att kasta satchel charges och snabbt detonera dom. Hoppar du samtidigt som du kastar en charge/granat/mina kommer den mycket längre.
3. Lägg en charge vid en flagga där det är mycket trafik. Ser du att den håller på att förloras (alltså den blir grå), detonera bomben (mouhaha).
4. Skiftnyckeln...glöm inte att använda den! Du kan reparera ALLT!
Anti-tank:
1. Bazookaskott dödar omedelbart om dom träffar en person. Kan användas hyffsat träffsäkert i närstrid.
2. Bazookaskott gör mångdubbelt mer i skada på en tank om man träffar den rakt i aktern. Ofta räcker det med ett sådant skott.
Allmänt:
Kom ihåg att det är FLAGGORNA som är det viktiga, inte att skjuta folk (om det inte är deathmatch förstås). I Conquest-mode, som är den vanligaste och bästa spelformen i BF, rör dig endast mellan flaggorna, allt annat är ointressant. Jaga inte fiender ute i vildmarken. Skit i motståndarnas hembas. Gråa flaggor prioriteras. Finns det tillgång till jeep, använd den för att komma fram snabbt.
Lägger kanske till mer senare när jag kommer på nåt.