Jag funderar på att köpa en Airport Express, men efter att ha läst igenom de trådar du refererat till har jag blivit tveksam (Tack för att du gav de länkarna - de var väldigt klargörande)
Mitt problem är följande. Vi bor i en villa där jag har mitt arbetsrum i källaren med en ApplePowerbook Titan, en av mina grabbar har sitt rum en trappa upp med en PC maskin, och den andre har sitt rum på övervåningen och också han kör med en PC. ( Jo de är svikare - för spelens skull)
I källaren vid min dator har vi en D-Link trådlös router DI-624+ kopplad till första telejacket. Jag har min Mac kopplad med ehernetkabel till routern, men de övriga datorerna är uppkopplade via det trådlösa nätverket.
Nu är problemet att den trådlösa överföringen ibland krånglar. Det verkar som om signalstyrkan är precis på gränsen och tillfälliga svackor gör att de plötsligt tappar kontakten med Internet. Den lösning vi diskuterat är att sätta upp en riktad antenn eller någon form av slavsändare i trappan upp till övervåningen.
Men så fick jag av kompis förslaget att istället skaffa en AirPort Express och sätta den i ett eluttag på övervåningen i närheten av stereon. På så sätt skulle vi vinna två saker. En förstärkning av signalen och dessutom möjlighet att köra musik från Itunes i stereon. Det lät väldigt bra, men nu har jag som sagt blivit tveksam.
Min fråga är nu - har någon erfarenhet av att koppla ihop en D-Link 624+ med AirPort Express utan att behöva konfigurera om portar etc (som jag varken har tid eller lust med)
Mvh Crister Skoglund